برگزاری طرح ملی تلاوت قرآن در استان بوشهر
کد خبر: 4068604
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

برگزاری طرح ملی تلاوت قرآن در استان بوشهر

مجری طرح ملی تلاوت قرآن گفت: اکنون این طرح که از مشهد آغاز شده بود، در ۵ استان از جمله استان بوشهر به مدت یکسال توسط موسسه فرهنگی ـ قرآنی طه شهرستان بوشهر آغاز شده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست هم‌اندیشی طرح ملی تلاوت قرآن با نام «شباب‌الرضا» ۱۳ تیرماه با حضور حسین مقدم‌کیا، مجری این طرح و عبدالرحیم افروغ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

حسین مقدم‌کیا، مجری طرح ملی تلاوت نور با بیان اینکه این طرح ابتدا در شهر مشهد و سپس در ۵ شهرستان شروع به فعالیت کرد، گفت: ما با بررسی‌های صورت‌گرفته، عوامل و ضعف‌های موجود را شناسایی کرده و به رفع آن پرداختیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان در بیانات مختلف به ارزش تلاوت قرآن و جایگاه آن پرداختند؛ ما نیز این امر را در دستور کار خود قرار دادیم و با محوریت کار با نوجوانان، انس با قرآن و تلاوت قرآن این طرح را اجرا کردیم.

مقدم‌کیا افزود: اکنون این طرح که از مشهد آغاز شده بود، در ۵ استان از جمله استان بوشهر به مدت یکسال توسط مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی طه شهرستان بوشهر آغاز شده و در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: ما نه تنها در مرکز استان بلکه با فراهم آوردن زیرساخت‌های اعتباری، فراگیری این طرح را در کل استان پیش‌بینی می‌کنیم که این طرح در شهرستان‌های دیگر نیز اجرایی شود.

مقدم‌کیا اظهار کرد: این طرح در رشته‌های مختلفی چون تلاوت، تجوید، حفظ، مفاهیم، اخلاق فعالیت دارد که علاقه‌مندان می‌توانند به سایت melitelavat.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مجری طرح تلاوت ملی با اشاره به شیوه عملیاتی طرح، تصریح کرد: پس از تأیید ثبت نام متقاضیان، یک دوره ۱۲ جلسه‌ای جهت آشنایی فراگیران و خانواده‌های ایشان برگزار خواهد شد که در پایان با ارزیابی صورت‌گرفته توسط تیم کارشناس عده‌ای به دوره شباب‌الرضا راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در گذشته امکان جذب کسانی که در دوره پذیرفته نشدند را نداشتیم اما اکنون برای این دسته از علاقه‌مندان نیز یک دوره پنج ماهه آموزشی ارائه و مجدد از آن‌ها آزمون گرفته خواهد شد.

مقدم‌کیا در پایان با اشاره به مدرک اعطایی، گفت: یک مدرک با نام و مهر آستان قدس رضوی و پس از آن با همکاری شورای عالی قرآن مبنی بر مصوبه‌ای، مدرک سطح پنج به نوجوانان اعطا می‌شود.

 

خبرنگار: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha