برگزاری نخستین دوره تربیت داور قرآنی در بوشهر
کد خبر: 4069267
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

برگزاری نخستین دوره تربیت داور قرآنی در بوشهر

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نخستین دوره فراگیر تربیت داور قرآن ویژه قاریان،حافظان و مرتلان استان بوشهر جهت توانمندسازی متقاضیان شهرستان‌ها در داوری مسابقات شهرستانی برگزار شد.

تربیت داور قرآنی

ابراهیم کامران، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر از اجرای دوره تربیت داور مسابقات قرآن خبر داد و گفت: نخستین دوره فراگیر تربیت داور مسابقات قرآن ویژه قاریان، حافظان و مرتلان امروز، ۱۶ تیرماه برگزار شد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود چهل برنامه فاخر در گستره جغرافیای استان برگزار شده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به دوره تربیت مربی ویژه شهرستان‌ها، دوره آموزش تخصصی وقف و ابتدا و دوره در حال اجرا اشاره کرد.

کامران اظهار کرد: هدف از اجرای این دوره، تربیت داور قرآنی برای مسابقات قرآنی در تمام شهرستان‌ها بوده که ثمره آن بی‌نیازی شهرستان‌های بوشهر از دعوت داور و مشکلات جانبی آن خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه استان بوشهر در زمینه‌ قرآن و عترت خاطرنشان کرد: بوشهر، سرزمین دارالمؤمنین و گنجینه باستانی فرهنگی خلیج فارس، در طول تاریخ اسلام مهد تمدن اسلامی و طلایه‌دار اسلام ناب محمدی بوده است و در همین راستا نیز علما، فقها، فلاسفه و فضلای بزرگی را در حوزه قرآن و عترت در خود پرورانده و به جهان اسلام معرفی کرده است.

کامران در پایان ابراز کرد: این استان یکی از قطب‌های اصلی قرآنی کشور است که صدها سال سابقه مکتب‌داری و قرآن‌پژوهی دارد؛ سرمایه‌های بزرگ قرآنی که شهرت ملی و بین‌المللی دارند، اکنون نیز در حفظ این میراث ارزشمند و بقای آن تلاش خواهیم کرد.

بانک اطلاعاتی داوران قرآنی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد

سیدحبیب‌الله حسینی، مدیر اجرایی نخستین دوره تربیت داور قرآنی با بیان اینکه 35 شرکت‌کننده این دوره از میان جامعه قرآنی استان در هر یک از شهرستان‌ها برگزیده شده‌اند، گفت: این طرح درصدد آموزش متدهای نوین داوری و بروزترین شیوه‌های داوری در سطح کشور است و فراگیران با اصطلاحات عمومی داوری آشنا خواهند شد.

وی ادامه داد: بعد از اتمام دوره گواهینامه پایان دوره به ایشان اعطا خواهد شد و با توجه به بانک اطلاعاتی داوران تهیه شده که پس از اتمام دوره این اطلاعات در اختیار ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت استفاده از ظرفیت‌ فراگیران در مسابقات قرآنی ادارات قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی دوره با اشاره به استادان برجسته حاضر در این دوره تصریح کرد: سیدعلی حسینی در رشته داوری وقف و ابتدا، سیدعطاءالله حسینی در رشته داوری صوت، سید عباس هاشمی در رشته داوری لحن، عبدالله محبوبی در رشته داوری تجوید و رضا دیانت در رشته داوری حسن حفظ استادان این دوره هستند.

دوره‌های بازآموزی جهت تقویت داوران برگزار شود

محمد جماله، از قاریان برجسته شهرستان بوشهر با ابراز رضایت از برگزاری این آموزش اظهار کرد: آموزش تربیت داور در رشته‌های مختلف قرآنی جهت تربیت داوران شهرستانی یکی از نیازهای جدی در شهرستان‌های استان بود که نهایتاً با پیگیری‌های اعضای جامعه قرآنی استان و همت معاونت قرآن و عترت اداره ارشاد استان بوشهر این امر حاصل شد.

وی ادامه داد: سوای از محتوای مفید دوره که توسط اساتید مجرب تدریس می‌شود؛ مزیت‌هایی از جمله انس هرچه بیشتر با قرآن و دیدار و هم اندیشی جامعه قرآنی استان می‌توان نام برد که در بار علمی و معنوی فراگیران مؤثر است.

جماله ضمن تشکر از متولیان امر در برگزاری دوره تربیت داور خاطرنشان کرد: این دوره‌ها اگرچه به تنهایی مفید واقع می‌شود، اما اثربخشی مطلوب آن زمانی نمایان خواهد شد که مستمر باشد و در طول سال دوره‌های بازآموزی جهت تقویت داوران مقرر شود.

خبرنگار و عکاس: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha