ویژگی‌های زنان آخرالزمانی در کلام امام علی(ع)
کد خبر: 4069401
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

ویژگی‌های زنان آخرالزمانی در کلام امام علی(ع)

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز فاجعه خونین مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، به ویژگی‌های زنان در آخرالزمان از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت.

ویژگی‌های زنان آخرالزمانی در کلام امام علی(ع)به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام‌جمعه شاهدیه، امروز، 17 تیرماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهر با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه نسا اظهار کرد: در این آیه شریفه خداوند متعال به اهل ایمان دو دستور داده است. یکی درباره حفظ مال مردم و دوم درباره حفظ جان خود و جان مردم است. احترام به جان مردم به حدی اهمیت دارد که خداوند متعال قتل یک انسان بی‌گناه را همانند قتل همه انسان‌ها و نجات یک انسان را نجات همه انسان‌ها دانسته و می‌فرماید «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا.»

وی ادامه داد: پیامد قتل بی‌گناه را خلود در جهنم و عذاب عظیم الهی و خشم و لعن خدا بیان کرده و می‌فرماید: «وَ مَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا» علاوه بر آن سه اهرم کنترل سر راه انسان‌ها گذاشته است که کفاره قتل خطا، آزاد کردن بنده و اگر توان ندارد شصت روز روزه و اگر ناتوان است، شصت فقر را سیر کند و کفاره قتل عمد هر سه مورد است.

دهقان نیری افزود: دومین اهرم دیه بوده که مقدار مالی است که جانی باید به بازماندگان مقتول دهد و سومین مورد قصاص است که جان او را می‌گیرند.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به 21 تیرماه که با سالروز فاجعه خونین مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب مصادف است گفت: در حدیثی از امیر مؤمنان علی(ع) آمده است: «يَظْهَرُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَةِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ نِسْوَةٌ كَاشِفَاتٌ، عَارِيَاتٌ، مُتَبَرِّجَاتٌ، مِنَ الدِّينِ خَارِجَاتٌ، فِي الْفِتَنِ دَاخِلَاتٌ، مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ، مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ، مُسْتَحِلَّاتُ الْمُحَرَّمَاتِ، فِي جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ» در آخر الزمان و نزدیک شدن به روز قیامت که بدترین زمان‌ها است، زنانی پیدا می‌شوند که این صفات را دارند: کشف حجاب می‌کنند، عریان و برهنه و با زینت و آرایش در جامعه حاضر می‌شوند، از دین خدا خارج و در فتنه‌ها داخل می‌شوند، به شهوات تمایل دارند، و به سرعت به سوی لذت‌ها می‌روند، حرام خدا را حلال می‌شمارند، اینها در جهنمی که با دست خود درست کرده‌اند فرو می‌روند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دشمن حذف حجاب در جامعه است. اموری در داخل کشور هم میدان را برای تاخت و تاز دشمن فراهم ساخته است که در این زمینه به مواردی اشاره می‌شود، دستگاه‌های تبلیغاتی و هنری، رسانه‌های جمعی خواسته یا ناخواسته بی‌حجابی را ترویج می‌کنند. عده‌ای بیمار دل، جاهل و مغرض، هم صدا با دشمن، می‌گویند ما حجاب اجباری نداریم. بلکه پس فطرتی آنها را شیر زن خطاب می‌کند. مردان بی‌غیرت شده‌اند و حاضر هستند زنان و دختران خود را در معرض دید نامحرمان قرار دهند. مردم امر به معروف و نهی از منکر کنار گذاشته‌اند و بی تفاوت در کنار این موضوع مهم رد می‌شوند و اگر کسی هم امر به معروف و نهی از منکر کند و مشکلی پیش آید نه قانون از او حمایت می‌کند و نه مردم. مسئولان اجرایی، قضایی، و فرهنگی در رابطه با موضوع حجاب کوتاهی می‌کنند.

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه فردا روز عرفه، روز دعا و نیایش است گفت: امام سجاد(ع) درباره آثار دعا می‌فرماید: «أَلدُّعاءُ يَدْفَعُ الْبَلاءَ النّازِلَ وَ ما لَمْ يَنْزِلْ». یعنی دعا هم جنبه رفعی دارد و بلای موجود را از بین می برد و هم جنبه دفعی دارد و از بلای جدید جلوگیری می کند. بعضی از کسانی که آشنایی با معارف دینی ندارند می‌گویند، دنیا دار اسباب و علل است، و دعا نقشی در زندگی انسان ندارد، اینها غافل هستند از اینکه یکی از اسباب و علل ها همین دعاها است، یعنی خدایی که اثر درمان را در یک داروی گیاهی قرار داده است، همان اثر را در دعا هم قرار داده است. از این رو فرمود: «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ». ﻣﺮﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻛﻨﻢ. 

دهقان نیری با تبریک عید سعید قربان بیان کرد: در عید قربان دو عمل بسیار مورد تأکید قرار گرفته که نماز عید و قربانی کردن از آن جمله است. در مصرف قربانی هم دو دستور در قرآن کریم وارد شده است. یکی می‌فرماید: «فَكُلُوا مِنْهَا». ﺍﺯ گوشت قربانی خودتان ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ و دیگر می فرماید «وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ» و آن را به افراد ﺗﻬﻴﺪﺳﺖ ﺍﻃﻌﺎم ﻛﻨﻴﺪ. 

انتهای پیام
captcha