کلیسا و احترام به حجاب در برزیل
کد خبر: 4069937
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
یادداشت‌های یک مبلغ / 10

کلیسا و احترام به حجاب در برزیل

احمد قادری، از روحانیون مبلغ در یادداشتی نوشت: حجاب نه تنها در ادیان توحیدی، بلکه در دیگر آيین‌های غیر الهی نیز سابقه‌ای درخشان دارد و در یک کلام باید گفت که حجاب صرفا یک حکم دینی نیست، بلکه یک ارزش انسانی است.

کلیسا و احترام به حجاب در برزیلبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام «احمد قادری» از روحانیون مبلغ حوزه علمیه قم که از بهمن‌ماه ۹۷ تا خرداد ۹۸ به تبلیغ در شهرهای «گویانیا» و «گوارانتا» در کشور برزیل پرداخته است، در یادداشتی کوتاه در آستانه بیست و یکم تیرماه؛ روز عفاف و حجاب نوشت: نه فقط در دنیای امروز غرب، بلکه در قرون گذشته نیز همواره پایبندی بانوان به حجاب و پوشش در فرهنگ‌های مختلف، آنان را از سقوط به پرتگاه‌های موجود بر سر راه، محافظت كرده است.

حجاب نه تنها در ادیان توحیدی، بلکه در دیگر آيین‌های غیر الهی نیز سابقه‌ای درخشان دارد و در یک کلام باید گفت که حجاب صرفاً یک حکم دینی نیست، بلکه یک ارزش انسانی است. این موضوع را با چشمانِ خود در روزهای اقامت در کشور برزیل بارها مشاهده کردم.

اگر چه که در فرهنگ عمومی مردم برزیل، داشتن پوششی شبیه ما ایرانی‌ها، نه فقط برای مردان؛ بلکه برای بانوان هم مرسوم و متعارف نیست؛ اما بانوانی بودند که به احترام افرادی که ظاهر آنها وجاهت معنوی و مذهبی داشت، پوشش خود را افزایش می‌دادند و به تعبیر ما مسلمانان، حجاب (پوشش) خود را رعایت می‌کردند.

این موضوع بارها برای بنده که با لباس روحانیت در محافل رسمی حضور می‌یافتم، تکرار می‌شد.

از این موارد که بگذریم، کلیساهایی که هنوز به مدیریت‌های غربی آلوده نشده‌اند و امیال شهوانی و مادی افرادی که از ارزش‌های انسانی دورند، در آن جایگاهی پیدا نکرده، همواره چون گذشتگان و نیاکان خود، حضور بانوان را با روسری انتظار دارند.

چقدر جالب توجه بود حضور بانوانی که روزهای یکشنبه برای شرکت در آیین‌های مذهبی، با روسری به کلیسا می‌آمدند و از آن جالب‌تر اینکه مقابل درب‌های ورودی بعضی از کلیساها، توزیع روسریِ سفید رنگ برای آنها انجام می‌شد.

نکته  جالب توجه دیگر اینکه در تعدادی از کلیساهایی که مراجعه می‌کردم، درب‌های ورودی بانوان و آقایان و همین‌طور جایگاه حضور آنان در سالن کلیسا، تفکیک شده بود، چیزی که از نظر مدافعان امروزی حقوق زن که با ظاهری طلبکارانه نسبت به دستورات اسلام عزیز، هوچی‌گری‌های رسانه‌ای راه می‌اندازند، اصلاً قابل دفاع نیست.

انتهای پیام
captcha