زمان برگزاری هجدهمین مسابقات سراسری حفظ قرآن بیت‌الاحزان اعلام شد
کد خبر: 4069958
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

زمان برگزاری هجدهمین مسابقات سراسری حفظ قرآن بیت‌الاحزان اعلام شد

مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم 30 و 31 تیرماه در شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم 30 و 31 تیرماه به صورت متمرکز در شیراز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه در گروه سنی خردسالان دختر و پسر در رده سنی پایین 12 سال در رشته حفظ یک و سه جزء و در گروه بانوان بزرگسال در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل قرآن برپا خواهد شد. مرحله مقدماتی این مسابقات، سال 1400 برگزار شد و بنا بود مرحله نهایی این دوره نیز در بهمن‌ماه همان سال برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی کشور ناچار به تعویق زمان برگزاری شدیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بیان کرد: در این دوره از مسابقات 200 برگزیده از مرحله مقدماتی از شعب بیت‌الاحزان از استان‌های تهران، قم، آذربایجان غربی، کرمان و فارس با هم به رقابت می‌پردازند.

شاهسونی گفت: شاخصه‌هایی چون حُسن حفظ و تجوید اصلی‌ترین مبانی ارزشیابی این آزمون محسوب می‌شود و 31 تیرماه نیز مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مسابقات برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان افزود: به نفرات برتر علاوه بر لوح تقدیر، جوایزی اعطا می‌شود که به همت یکی از خیّرین، مبلغ آن نسبت به دوره‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است و علاوه بر این به تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقه نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha