ثابت قدم ماندن در انجام رسالت روحانیت، نیازمند عزم جدی است
کد خبر: 4071748
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
حجت‌الاسلام علی عباسی:

ثابت قدم ماندن در انجام رسالت روحانیت، نیازمند عزم جدی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: ثابت‌قدم ماندن در مسیر ایفای رسالت روحانیت، نیازمند عزم جدی است چرا که طلاب در این مسیر قطعا با دشواری‌ها و فراز و فرود‌های پیاپی روبه‌رو خواهند شد، ولی باید بدانیم که اگر نتیجه همه کار‌های خود را به خداوند تعالی بسپاریم، قطعا برای ما کفایت خواهد بود و تنها باید به او اتکا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه امروز ۲۷ تیرماه به مناسبت عید سعید غدیرخم و آیین تلبس تعدادی از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی المصطفی در سخنانی اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین نعمات الهی به پیروان مکتب اهل‌بیت(ع)، نعمت ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است که نمی‌توان با هیچ گنجینه‌ای مقایسه‌اش کرد. براساس روایات، پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) غنی‌ترین افراد عالم هستند، زیرا محبت خاندان رسول گرامی اسلام(ص) را با هیچ بهای مادی نمی‌توان تعویض کرد.

وی ادامه داد: یکی از نعمت‌های دیگری که خداوند به شما عنایت کرده، نعمت فقاهت و دین‌شناسی است. براساس کلام نورانی امام علی(ع)، هنگامی که خداوند اراده کند تا به شخصی، خیری بزرگ عنایت فرماید، او را با معارف الهی آشنا و قلب و جان او را از یقین پر می‌سازد. این نعمت بزرگ در کنار نعمت ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، توفیق بزرگی شمرده می‌شود که خداوند به شما طلاب عنایت کرده است.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به شرایط سخت روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه در عصر رضاخان، خاطرنشان کرد: در این دوره، که حتی تلبس به لباس روحانیت بدون اخذ مجوز از شهربانی جرم اعلام شده بود، شهید مطهری وارد حوزه علمیه شد. ایشان نقل می‌کند در آن زمان با خود اندیشید که اگر به جای تحصیل در حوزه علمیه، به هر شغل و تجارتی روی آورد، از نظر مادی بسیار موفق‌تر خواهد بود، ولی سرمایه‌ای از معرفت و بصیرت دینی در حوزه علمیه یافت که در هیچ جای دیگری بدان دست پیدا نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام عباسی گفت: ثابت‌قدم ماندن در مسیر ایفای رسالت روحانیت، نیازمند عزم جدی است چرا که طلاب در این مسیر قطعا با دشواری‌ها و فراز و فرود‌های پیاپی روبه‌رو خواهند شد، ولی باید بدانیم که اگر نتیجه همه کار‌های خود را به خداوند تعالی بسپاریم، قطعا برای ما کفایت خواهد بود و تنها باید به او اتکا کرد.

وی شکر نعمت دستیابی به معارف ناب الهی را به‌کارگیری آن در راه خدمت به خلق دانست و افزود: این رسالت با تلبس به لباس روحانیت بیشتر آشکار می‌شود و در حقیقت، اعلام آمادگی برای خدمت‌گزاری در این مسیر است و نقطه عطفی برای هر طلبه علوم دینی به شمار می‌آید. مردم نیز از افرادی که ملبس به این لباس هستند، انتظار دارند در کنار بهره‌مندی از علم و معارف، بدان عامل نیز باشند و آن را در راه خدمت به خلق به کار گیرند.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به پیشینه غنی حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: همه ما لازم است به سلف صالح خود و فضایل اخلاقی علمای سرشناس حوزه‌های علمیه عنایت داشته باشیم و رفتار و سیره آنان را چراغ راه خود کنیم و امیدواریم هرگز در حوزه علمیه مورد غفلت قرار نگیرند.

در این مراسم، ۱۹ نفر از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی، توسط رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به لباس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام
captcha