مراسم بزرگداشت تولد فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد
کد خبر: 4071981
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷

مراسم بزرگداشت تولد فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد

مراسم بزرگداشت تولد جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مراسم بزرگداشت تولد جمعی از فرزندان شهدای مدافع حرم با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش موزه مرکزی شهدا برگزار شد.

سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمام رخدادهای پس از عید غدیر برای این روی داد که گروهی قصد غصب خلافت را داشتند و گروهی دیگر نیز برای دفاع از ولایت و وجود غدیر به میدان آمدند.

وی بیان کرد: شهادت حضرت زهرا (س)، صلح امام حسن (ع)، شهادت امام حسین (ع)، شهادت دیگر ائمه اطهار (ع) و در دوران معاصر شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم همه در دفاع از ولایت بود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شهدای مدافع حرم، گفت: این شهدا در دورانی که رفاه‌زدگی اوج گرفته است، از جان خود گذشتند.

همچنین سردار محمداسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر صالحان بر مردم حکومت کنند، هر روز برای ما عید غدیر است و اگر یاد و خاطره شهدا را با اخلاق، رفتار و عمل صالح به مردم نشان دهیم، شهدا به خصوص شهدای دفاع از حرم از ما راضی خواهند بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم برجستگی خاصی نسبت به دیگر شهدا دارند، افزود: این شهدا نه تنها هجرت کردند بلکه فراتر از مرزهای خودی رفتند و به دفاع از حرم آل الله پرداختند.

وی با بیان اینکه این مهاجرت رزمندگان و شهدا نصیب هرکسی نمی‌شود، ادامه داد: باید مسیری خالصانه و صادقانه طی شود تا افراد به این درجه برسند و این درجه، مختص کسانی است که آشکار و پنهانشان یکی بوده و صادقانه عمل می‌کنند.

سردار کوثری در ادامه به بیان خاطراتی از حضور فرزندان مقام معظم رهبری در جبهه‌های دفاع مقدس و ایثارگری شهید ابراهیم هادی پرداخت.

یادآور می‌شود، در این جشن تولد که به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و تعدادی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha