ستاره مسلمان سنگالی مرد سال فوتبال آفریقا شد
کد خبر: 4072532
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳

ستاره مسلمان سنگالی مرد سال فوتبال آفریقا شد

سادیو مانه ستاره مسلمان تیم ملی سنگال به عنوان برترین فوتبالیست قاره آفریقا انتخاب شد و در مراسمی جایزه خود را دریافت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بی ساکر، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال قاره آفریقا در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و «سادیو مانه» مهاجم و کاپیتان تیم ملی سنگال به‌عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد.

مانه که به تازگی از لیورپول راهی بایرن مونیخ شده فصل گذشته با لیورپول انگلیس قهرمان جام حذفی و اتحادیه  شد و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز پیش رفت.

وی همراه با تیم ملی سنگال هم موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا شد و توانست نقش مهمی در برتری تیمش مقابل مصر و صعود به جام‌جهانی ایفا کند. 

دومین بار است که او به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب می‌شود. این مهاجم سنگالی اولین بار در سال ۲۰۱۹ زمانی که در لیورپول بود این افتخار را کسب کرد و به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شد. این بازیکن ۳۰ ساله ماه گذشته پس از امضای قراردادی سه ساله به بایرن مونیخ پیوست.

او توانست محمد صلاح از مصر و ادوارد مندی، هم‌وطنش و دروازه‌بان چلسی را کنار بزند و مرد سال آفریقا شود. مانه و صلاح فصل گذشته با لیورپول قهرمان جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس و نایب قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شدند و هر دو نقش‌های محوری در این تیم ایفا کردند.

او بعد از مراسم گفت: من خودم را در حال رقابت با هیچ بازیکنی نمی‌بینم. من فکر می‌کنم رسانه‌ها همیشه سعی می‌کنند اوضاع را بد نشان دهند. من با هر بازیکنی که در دنیا با او بازی کرده‌ام، رابطه خوبی دارم. می توانید از هر کسی که می خواهید در باشگاه یا هر جا که من می‌روم بپرسید. من با همه بازیکنان روابط خوبی دارم.

این بازیکن مسلمان که به الهام‌بخش ساده‌زیست معروف شده است، بانی بسیاری از کارهای خیر در روستای محل تولدش بوده و این روستای ناشناس و دورافتاده را متحول کرده است. وی سال گذشته مبلغ ۶۹۳ هزار دلار (معادل ۵۰۰ هزار پوند) برای کمک به ساخت بیمارستان در زادگاهش بامبالی در سنگال کمک مالی کرد.

انتهای پیام
captcha