جشنواره «جلوه‌های فرهنگی ـ هنری نماز» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4072570
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

جشنواره «جلوه‌های فرهنگی ـ هنری نماز» در کردستان برگزار می‌شود

مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان از برگزاری چهارمین دوره جشنواره استانی «جلوه‌های فرهنگی ـ هنری نماز» به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «چراغ روشن قرآن» به زودی در کردستان خبر داد.

کامل گلباغی مدیر ستادی کانون های مساجد کردستان

کامل گلباغی، مدیر ستادی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «چراغ روشن قرآن» طی چهار سال اخیر به صورت سالانه جشنواره استانی «جلوه‌های فرهنگی ـ هنری نماز» را در سطح شهرستان کامیاران برگزار کرده که بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: این جشنواره در راستای نقش محوری نماز به عنوان بزرگترین راهبرد دینی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و ترویج نماز با استفاده از زبان هنر یا به تصویر کشیدن مفهوم نماز برگزار خواهد شد.

مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان از برگزاری چهارمین جشنواره استانی «جلوه‌های فرهنگی - هنری نماز» به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «چراغ روشن قرآن» در کردستان خبر داد و بیان کرد: این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری کامیاران به زودی برگزار می‌شود.

وی به بخش‌های این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: فیلم کوتاه، شعر، عکاسی، نقاشی و خوشنویسی از بخش‌های چهارمین دوره جشنواره استانی «جلوه‌های فرهنگی - هنری نماز» خواهد بود.

گلباغی با اشاره به استقبال فعالان فرهنگی - هنری از این جشنواره افزود: آثار شرکت‌کنندگان باید پیرامون نماز و نیایش باشد و شاعران می‌توانند اشعار خود را به دو زبان کُردی و فارسی ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسان متقاضی باید آثار خود را به یکی از خطوط ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، گفت: آثار ارسالی در بخش‌های نقاشی، عکاسیو خوشنویسی باید در قالب CD محتوای آثار ارسال شود.

مدیر ستادی کانون‌های مساجد کردستان یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس پستی کامیاران، خیابان خلفای راشدین، خیابان هنر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کدپستی 6631699964 ارسال کنند و یا ایمیل kamyaran@farhangmail.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha