جشن «دلیل روشن» در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود
کد خبر: 4072612
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
به‌مناسبت روز مباهله؛

جشن «دلیل روشن» در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود

فرهنگسرای سرو به‌مناسبت روز مباهله ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «دلیل روشن» را برگزار می‌کند.

مباهلهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، فرهنگسرای سرو با مشارکت پایگاه بسیج مسجد الرحمان ویژه‌برنامه «دلیل روشن» را به‌مناسبت روز مباهله، یکشنبه، دوم مردادماه، ساعت 17 در فرهنگسرای سرو برگزار می‌کند.

این برنامه همراه با اجرای سرود گروه میثاق، مولودی‌خوانی، قصه‌گویی ویژه کودکان با موضوعات مذهبی و روز مباهله، و با حضور خانم قلی‌پور، بابایی، تندگو و محبوبی گروه خادمیاران رضوی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی یکم(انتهای ساعی دوم) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 88881879 تماس بگیرند.

یادآور می‌شود، بیست‌وچهارم ذی‌الحجه را روز مباهله mobahele می‌گویند. مباهله در لغت از ریشه «بهل» آمده و معنای آن رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است، اما مباهله به معنای لعن و نفرین کردن است. در تاریخ اسلام روز مباهله اشاره به روزی دارد که مناظره‌ای بین پیامبر(ص) و مسیحیان انجام شد. این‌طور روایت شده است که پیامبر اکرم(ص) با ارسال نامه‌ای اهالی مسیحی نجران را به دین اسلام دعوت کردند، اما آنها حاضر به قبول اسلام نشدند به همین خاطر گروهی از مسیحیان نجران به همراه چند تن از اسقف‌هایشان برای تحقیق درباره حضرت محمد(ص) و گفت‌وگو با ایشان به مدینه آمدند.

منصوره مرادی‌نیا

انتهای پیام
captcha