دوازدهمین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر برگزار شد + عکس و صوت
کد خبر: 4072622
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

دوازدهمین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر برگزار شد + عکس و صوت

دوازدهمین محفل انس با قرآن مجمع قرآنیان اسلامشهر، عصر روز گذشته، 31 تیرماه با دعوت از بهروز یاریگل، پیشکسوت قرآنی برگزار شد.

دوازدهمین محفل مجمع قرآنیان اسلامشهر برگزار شدبه گزارش ایکنا، دوازدهمین محفل انس با قرآن کریم مجمع قرآنیان اسلامشهر با مشارکت انجمن خوشنویسان اسلامشهر، عصر روز گذشته، 31 تیرماه برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قاریان بین‌المللی و ممتاز و پیشکسوت کشورمان بهروز یاریگل‌، مجتبی پرویزی، هادی ایزدپناهی، محمد کاظمی، محمد باقریان، محمد‌امین نبی‌لو و علاقه‌مندان ساحت مقدس قرآن کریم برپا شد.

هادی ایزدپناهی، تلاوت آیات 29 تا  35 سوره احقاف و سوره محمد آیات 1 تا 3

کد

محمد باقریان، تلاوت آیات 77 تا 86 سوره اسراء

کد

مجتبی پرویزی تلاوت سوره مریم، آیات 12 تا 26

کد

محمدامین نبی‌لو تلاوت سوره ضحی و سوره شرح و طارق آیه 1 تا 8 و سوره حمد

کد

سپس بهروز یاریگل، مدرس و پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اینکه باید والدین به عنوان اساتید و مدرسان قرآن و تمامی جامعه، قدردان حضور نوجوانان و جوانان در عرصه قرآنی اظهار کرد: البته باید گلایه کرد که چرا چنین محافلی با این تجهیزات و با چنین قاریان و حافظان و اجراهای ناب با حداقل جمعیت برگزار می‌شود و باز هم متأسفانه رغبت برای شرکت در این محافل کم است.

یاریگل در بخش دیگر از سخنانش به توصیه‌های استاد محمدرضا صلح‌جو اشاره کرد و گفت: همواره به ما تأکید می‌کنند که هنگام تلاوت قرآن باید شأن آن حفظ شود، چنانکه در قرآن آمده است «وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» بنابر این باید از لحاظ دیداری و شنیداری به گونه‌ای رفتار نشود که شأن قرآن زیر سؤال رود.

این خادم‌القرآن با اشاره به اینکه به تازگی شبهاتی در جلسات قرآن در قالب حرکت‌ها و تشویق‌های قاریان به واسطه مستمعان یا حتی خود قاری انجام می‌شود که دور از شأن مصحف شریف است، تأکید کرد: ما به عنوان قاری و جلسه‌دار قرآن و حتی به عنوان یک مخاطب حاضر در این جلسات باید در مقابل این گونه حرکت‌ها بایستیم تا به سایر جلسات تسری پیدا نکند که این حرکات خارج از عرف است و موجب می‌شود تا آن جلسه از حالت معنوی خود خارج شود.

در این مراسم همچنین از دو نفر از افتخارآفرینان شهرستان اسلامشهر، غزاله سهیلی‌زاده، و نیز محمدامین نبی‌لو، دارنده رتبه سوم مسابقات کشوری بسیج زیر ۱۶ سال از سوی حجت‌الاسلام مطهری، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اسلامشهر و چهاردانگه و سلیمی، رئیس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

در انتهای این برنامه دست‌نوشته‌های قرآنی با قلم امین زرافشان، عضو انجمن خوشنویسان اسلامشهر، به مدعوین این برنامه اهدا شد.

یادآور می‌شود، مجمع قرآنیان اسلامشهر، مجمعی مردم‌نهاد است و از سوی جمعی از قرآنیان این منطقه پایه‌گذاری شده است. اکنون فعالیت‌های قرآنی مجمع در قالب برگزاری محافل ماهیانه انس با قرآن است و در آینده این فعالیت‌ها در راستای گسترش فرهنگ قرآن توسعه خواهد یافت. همچنین مراسم‌های این مجمع همزمان از طریق صفحه اینستاگرام مجمع قرآنیان اسلامشهر به‌ نشانی mquran_eslamshar پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha