چگونه زمینه‌ساز ظهور باشیم
کد خبر: 4074160
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۰

چگونه زمینه‌ساز ظهور باشیم

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه چگونه می‌توانیم زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم به ارائه نکاتی در این رابطه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، بامداد امروز، 7 مردادماه در سلسله منبرهای مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت: یکی از سؤالاتی که در مبحث مهدویت مطرح می‌شود، این است که چگونه می‌توانیم زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم.

وی افزود: گام نخست این است که اول،‌ خودِ ما، بینشِ توحیدیِ خودمان را نسبت به ذات مقدس پروردگار قوی کنیم. قطعاً کسانی که می‌خواهند قدرِ امام زمان(عج) را بشناسند و زمینه‌ساز ظهور حضرت باشند، باید بندگان شایسته‌ای باشند برای پروردگار.

حدائق ادامه داد: در مسئله‌ توحید و خداشناسی و عمل به وظایفمان نسبت به پروردگار، واجباتمان، نماز، روزه، خمس، حج، زکات، و ترک محرّمات و هر چیزی که خدا نمی‌پسندد؛ گناهان به طور مطلق، معاصی، نافرمانی‌ها، هر چه در قالب حرام و گناه تعریف شده، این‌ها را به اعتبار و احترام خدا، کنار می‌گذاریم. ما، بنده‌ایم.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز به حدیثی از امام صادق(ع) در این رابطه اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند از نشانه‌های «بنده» این است که بداند مولای او، رضایتی دارد و رضایت مولا را انجام بدهد و بداند مولای او، سخطی دارد و سَخَطِ مولای خود را ترک کند و کنار بگذارد لذا این خداشناسی و معرفت نسبت به حق، و بندگی الهی، این‌ها جزء عواملی است که زمینه‌ساز ظهور حضرت را فراهم می‌کند.

ویژگی یاران امام زمان(عج)

وی یادآور شد: در جریان شب عاشورای امام حسین(عج) می‌بینیم کسانی که در کنارِ امام قرار گرفته بودند و در روز عاشورا به شهادت رسیدند که حضرت در تأیید آن‌ها فرمودند من باوفاتر، بهتر، دلسوزتر و پای کارتر از اصحاب خودم، اصحابی سراغ ندارم. در شب عاشورا از خیمه‌های یاران امام حسین(ع) صدای زمزمه و مناجات برمی‌خاست؛ همه آن‌ها می‌دانستند فردا روز شهادت آن‌هاست و دغدغه‌ای نسبت به شهید شدن و جان دادن نداشتند. این‌ها در همان شب آخر زندگی هم ارتباط جدی با پروردگار برقرار کرده بودند و در کنار ولی زمان خود یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) ماندند.

حدائق اضافه کرد: در اوصاف یاران امام زمان(عج) هم روایت داریم که یاران حضرت کسانی هستند که شب‌ زنده‌داری می‌کنند و به مناجات می‌پردازند. این‌ها در نمازهای خود مثل زنبور عسل مشغول مناجات و راز و نیاز و زمزمه هستند و چون این‌ها خداشناس‌های موفقی هستند، قطعاً امام‌شناس‌های موفقی هم هستند و آنان با این رفتار و عبادت و بندگی، زمینه‌ساز ظهور حضرت هستند.

عضو جامعه روحانیت شیراز همچنین موارد دیگر زمینه‌سازی ظهور را برشمرد و گفت: از موارد دیگر ولایت‌پذیری امام است. در زندگی سعی کنیم سخنان معصومین، پیامبر(ص) و ائمه طاهرین برای ما اصل و حرف اول باشد. در سیاست، رفتار و باید و نبایدها ببینیم رضایت آن‌ها چه می‌گوید، آنچه که آن‌ها می‌پسندند را به کار بگیریم.

علاقه به امام را در عمل ثابت کنیم

وی با بیان اینکه باید عشق و علاقه خودمان را به امام زمان(عج) در گفتار و رفتار ثابت کنیم گفت: می‌خواهیم به عنوان زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم لذا باید علاقه و عشق خودمان را هم در کلام و رفتار نشان دهیم. همان که امام صادق(ع) فرمودند برای ما اسباب سرافرازی نه اسباب سرافکندگی باشید.

حدائق با بیان اینکه منتظران امام زمان(ع) باید به گونه‌ای زندگی کنند که هر کسی آن‌ها را می‌بیند، به یاد امام زمان(عج) افتد و به حضرت علاقه‌مند شود و بگوید اگر منتظر این است پس ما هم همین مسیر را طی می‌کنیم، گفت: منتظر واقعی در عرصه اقتصادی، اجتماعی، اداری و کانون خانواده ظلم و ستم نمی‌کند و فساد را گسترش نمی‌دهد.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز، پرهیز از محرمات را از عواملی دانست که می‌تواند در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) کمک کند و افزود: می‌خواهیم مصلحی بیاید و خورشید عالم‌تاب طلوع کند و قطعاً باید با موانع این اتفاق مبارک مبارزه کرد که از موانع آمدن مصلح، فساد است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه خود باید صالح زندگی کنیم و فساد را از رفتار و گفتار و خانواده و جامعه خود کنار بزنیم، گفت: از مقتضیات طلوع خورشید برون رفتن و خارج شدن از ظلمت‌هاست که گناه جز ظلمت برای بشریت چیزی را به دنبال ندارد.

انتهای پیام
captcha