ترس و نگرانی مسلمانان در آمریکا در مقاله نویسنده آمریکایی
کد خبر: 4074551
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

ترس و نگرانی مسلمانان در آمریکا در مقاله نویسنده آمریکایی

بانوی مسلمان آمریکایی در مقاله‌ای بیان کرد: پس از اینکه او و خانواده اش در پی تشدید آزار و اذیت و خشونت علیه مسلمانان ـ به ویژه پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ـ متقاعد شدند که باید ایالات متحده را ترک کنند لذا مجبور به مهاجرت و زندگی در کانادا شدند.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، سوفیا علی خان، بانوی مسلمان آمریکایی نویسنده آمریکایی در این مقاله می‌نویسد که پس از نقل مکان به کانادا متوجه شده، می‌تواند اعیاد مذهبی مسلمانان را بدون کوچک‌ترین ترسی از مورد حمله یا آزار و اذیت جشن بگیرد، چیزی که در زادگاهش در پنسیلوانیا احساس نمی‌کند.

این نویسنده می‌افزاید: او و خانواده‌اش در سال ۲۰۱۷، چند ماه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، پس از اطمینان از اینکه پدیده اسلام‌هراسی از یک موضوع خصوصی به یک دستور کار خصمانه تحت حمایت حکومت تبدیل شده است، به کانادا مهاجرت کردند چون نگران سلامتی کودکانش بوده است.

ترس و نگرانی مسلمانان در آمریکا

این نویسنده به نتایج مطالعات و نظرسنجی‌های انجام شده توسط مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم (ISPU) که ​​ویژه مسائل مربوط به مسلمانان آمریکایی است، اشاره کرد که در آن ترس از پدیده رو به رشد اقدامات خصمانه علیه مسلمانان در ایالات متحده تأیید شده است.

بر اساس این نتایج، نیمی از والدین مسلمان در سال 2020 گزارش دادند، فرزندی دارند که بر اساس مذهب خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته است و در دو سوم موارد، فرد خاطی یک معلم یا مسئول بوده است.

همچنین در سال 2021 مسلمانان مورد بررسی، گزارش کردند که تبعیض سیستماتیک را در سطح بالاتری نسبت به سایر گروه‌های مذهبی تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال، در فرودگاه‌ها، 44 درصد از مسلمانان در مقایسه با پنج درصد از مردم عادی، تبعیض را تجربه کرده‌اند. در مورد اشتغال، میزان تبعیض علیه مسلمانان 33 درصد است در حالی که این میزان برای افراد عادی 8 درصد است.

این نویسنده در ادامه مقاله خود تأکید می‌کند که نگرش‌های ضد مسلمانان، نگرش‌هایی «دائمی» هستند، همانطور که در مورد سایر گروه‌های نژادی هم این وضعیت دیده می‌شود.

وی در عین حال هشدار می‌دهد که قرار گرفتن مسلمانان در معرض تهدید و تبعیض مداوم، تأثیراتی جدی بر سلامت روان آن‌ها دارد و به نقل از مطالعه‌ای که در سال 2021 در مجله روانپزشکی JAMA Psychiatry منتشر شد، می‌گوید: مسلمانان دو برابر بیشتر از آمریکایی‌های سایر گروه‌های مذهبی احتمال خودکشی دارند.

آیا کانادا کشور ایده‌آلی برای مسلمانان است؟

نویسنده مقاله توضیح می‌دهد که کانادا هم برای مسلمانان ایده‌آل نیست، زیرا این کشور شاهد چندین حادثه ضد مسلمانان بوده است ـ و هنوز هم هست ـ که مهم‌ترین آن‌ها کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر در جریان تیراندازی در مسجدی در سال 2017 در کبک بوده است.

در مورد سایر اقوام نیز، نویسنده بیان کرد که کانادا نیز کشور کاملی نیست، زیرا مطالعات نشان می‌دهد سیاه پوستان و مردم بومی همچنان از تبعیض گسترده در مشاغل، آموزش و خدمات اجتماعی رنج می‌برند.

نویسنده در عین حال تأکید می‌کند تفاوت اساسی بین ایالات متحده و کانادا، به رسمیت شناختن گذشته استعماری خود در داخل، تأیید آن در بیانیه‌های رسمی، تأکید بر قصد خود برای احترام به دیدگاه‌ها و حقوق مردمان بومی و پایان دادن به میراث استعماری است. این درحالی است که در ایالات متحده کاملا عکس این وضعیت وجود دارد.

نویسنده در پایان ابراز امیدواری می‌کند که ایالات متحده نیز گامی مشابه همسایه شمالی خود بردارد و تلاش کند تا روایت روشنی از تاریخ خود ارائه کند و آینده‌ای روشن را برای همگان به تصویر بکشد.

انتهای پیام
captcha