راه‌اندازی کمپین بهره‌گیری از تعالیم هجرت پیامبر(ص) در مصر
کد خبر: 4074645
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

راه‌اندازی کمپین بهره‌گیری از تعالیم هجرت پیامبر(ص) در مصر

مرکز مطالعات اسلامی در الازهر از راه‌اندازی کمپین «بر الأمان» به مناسبت آغاز سال جدید هجری قمری با هدف ارتقای آگاهی اجتماعی افراد در جامعه با بهره‌گیری از واقعه مبارکه هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، این کمپین با هدف آموزش بهره‌گیری از تعالیم دینی برای حل مسائل جدید پیش روی افراد، راه‌اندازی شده است.

نظیر عیّاد، دبیرکل مرکز مطالعات اسلامی با اشاره به اینکه واقعه مبارک هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه مجموعه‌ای مهم از درس‌ها و ارزش‌های مهمی را در خود دارد، گفت: همه ما باید از آنها بهره برده و برای حل چالش‌های متفاوتی که اکنون با آن مواجه هستیم، از آن استفاده کنیم.

عیّاد تصریح کرد: محورهای عمده این کمپین بر ضرورت کنار گذاشتن و گذار از رفتارهای انحرافی استوار است که بر فرد و جامعه تأثیر منفی می‌گذارد و با ترویج این رفتارها نمی‌توان به امنیت دست یافت. علاوه بر این اشاعه این انحرافات در جامعه اختلاف ایجاد کرده و دین را نیز به چالش خواهد کشید.

وی تأکید کرد: هدف این کمپین تبیین ارزش‌های کلی مهاجرت و نحوه تلقی ما از آنها در دوران معاصر است. اموری مانند عشق به وطن، اهمیت آن برای فرد و جامعه و همچنین اهمیت همکاری و همدلی با دیگران به ویژه در شرایط بحرانی در کنار همزیستی با سایر ادیان و احترام به عهد و پیمان و همچنین اهمیت توکل به خداوند متعال در شکوفایی و استقرار جامعه از مهم‌ترین ارزش‌هایی است که می‌توان از واقعه مهم هجرت پیامبر(ص) آموخت و در زندگی کنونی نیز از آن بهره برد.

انتهای پیام
captcha