مسلمان‌شدن بانوی فرانسوی در ترکیه + عکس و فیلم
کد خبر: 4074784
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

مسلمان‌شدن بانوی فرانسوی در ترکیه + عکس و فیلم

یک بانوی فرانسوی 33 ساله در استان «یوزگات» ترکیه طی مراسمی در شهر «بلکچهان» این استان به دین اسلام مشرف شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، «جنیفر موش» 33 ساله و مادر دو بچه است که روز جمعه، هفتم مرداد طی مراسمی در سالن وابسته به شهرداری منطقه «بلکچهان»(به ترکی Belekçehan) در یوزگات به دین اسلام گروید و مسلمان شد.

وی نامش را به «ألیف» تغییر داد و شهادتین را در ملأ عام به زبان آورد و برای زندگی در منطقه «آقداغ‌معدنی» در کنار خانواده همسر ترکیه‌ای خود که در فرانسه از او جدا شده بود، به این منطقه رفت.

اسکندر موش، همسر این بانوی فرانسوی در پایان مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران، خرسندی خود را از تشرف جنیفر به دین اسلام اعلام کرد.

این مراسم با اهدای هدایایی از جمله نسخه‌ای از قرآن از سوی مفتی منطقه «طوباش» ترکیه به بانوی تازه‌مسلمان فرانسوی پایان یافت.

پیش از این نیز یک پیرمرد ترکیه‌ای در زمان درمان در داخل بیمارستانی در شهر «اسکی شهیر»(اسکی شهر) ترکیه به اسلام گرویده و شهادتین به زبان آورده بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

یک دختر فرانسوی و مادرش نیز اواخر سال گذشته میلادی در استان «آیدین» در غرب ترکیه پس از تأثیرپذیری از رفتار خوب همسایگان مسلمان خود، به دین اسلام مشرف شده و شهادتین را به زبان آوردند.

انتهای پیام
captcha