بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی + عکس
کد خبر: 4074941
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی + عکس

مراسم اولین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، اولین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر در میراث عاشورایی شامگاه نهم مردادماه برگزار شد، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز در این مراسم با این مقدمه آغاز کرد: تمام ادیان بعد از رحلت پیامبر خود دچار دو پدیده ناگوار انحراف و تحریف شدند.

وی در این زمینه ادامه داد: محتوای ادیان پیش از اسلام پس از اندک زمانی از فوت پیامبرشان کاملا از بین رفت و چنان شد که جز نامی از آن دین نماند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به ادیان الهی از جمله یهودیت و مسیحیت افزود: از ادیان گذشته هیچ آموزه ای وجود ندارد و فرقه‌های متعددی از آن پدید می‌آمد که همه خود را بر حق می‌دانستند.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: دین اسلام هم باید منتظر می‌بود که پس از رحلت پیامبرش دچار این چالش و بحران تحریف دین شود چرا که پدیده ای طبیعی و تاریخی است و این مسئله نیز واقع شد.

وی ضمن تاکید بر ۷۳ فرقه شدن اسلام پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: ادیان پیش از اسلام یکی پس از دیگری یکدیگر را تصحیح و تکمیل می‌کردند اما دین اسلام دین خاتم و دارای پیامبر و کتاب خاتم بود؛ پیامبر و کتابی نبود تا بعد از آن اصلاحش کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: دین اسلام که دین خاتم است و تا قیامت ادامه‌دار است باید دارای یک نشانه وجودی می‌شد که خاتمیت آن را اثبات و حفظ کند فلذا خداوند متعال مقدر کرد که خورشید تابناک اسلام راستین در افق وجودی حضرت ثارالله(ع) از کربلا به تمام تاریخ بتابد و تا ابد دین اسلام به معنای دقیق به جهانیان عرضه شود.

وی تاکید کرد: قیام عاشورا یک رخداد عادی و محدود زمانی نیست طلوعی است برای اینکه تمام تاریخ بداند که از میان ۷۳ فرقه، یک مکتب و یک فرقه اسلام ناب است، تنها یک شخصیت حریم دارد و محرم که جهان آینده به نام او رقم می‌خورد آن‌هم مکتب اباعبدالله(س) است.

آیت الله صفایی بوشهری ضمن اشاره به چرایی ماندگاری نام امام حسین(ع) در تاریخ تصریح کرد: در طول تاریخ بسیاری ورود کردند، حرکت‌های مهمی انجام دادند اما یاد آن‌ها و اشک بر آن ها وجود ندارد چرا که خدا حیات دینش را در حیات ناب حسین(ع) قرار داد.

استان بوشهر جایگاه محبت به اهل بیت(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تاریخ این استان را از ابتدای تشکیل این جغرافیا تا کنون جایگاه محبت و مودت به اهل بیت عصمت و طهارت دانست و گفت: عالمان بزرگ و فرزندان بزرگوار ایشان از جمله مرحوم علامه بلادی، مرحومان آل عصفور سرمایه‌های حقیقی استان بوشهر هستند.

وی ادامه داد: ثروت یک جغرافیا تنها به منابع طبیعی آن نیست بلکه سرمایه‌های حقیقی انسان های بزرگ یک منطقه، بزرگان مسجدی و مردمان خوب آنجا هستند. به واسطه همین افراد شاخص و سرمایه استان بوشهر از دیرباز دارای مدح، مرثیه و دارای سبک است؛ هیچ کجا همانند بوشهر دارای سبک منحصر به فرد و موثر عزاداری نیست.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: نام اباعبدالله برای شهر بوشهر تا آن جا مهم است که در سال دوماه مردم شهر احساس زندگی و حیات می‌کنند و حیات خود را در محرم و صفر و نام امام حسین(ع) می‌دانند.

وی در پایان تاکید کرد: استان و شهر بوشهر افتخار می‌کند که آغازش و پایانش با نام حسین است، کتاب هایی که نوشته شده در مداحی، مرثیه و تعزیه نشان می‌دهد این استان خاکش تراب کیمیا است، مساجد و حسینیه‌ها برای مردم این استان قبله گاه است و هرگاه قومی از بیگانگان در طلب نابودی نام حسین برخواست ناکام، جز گورستانی از او باقی نمانده است.

عکاس: وحید بهی‌زاده
انتهای پیام
captcha