برگزاری مسابقه؛ برنامه شاخص شورای قرآن آفریقای جنوبی + عکس
کد خبر: 4075521
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

برگزاری مسابقه؛ برنامه شاخص شورای قرآن آفریقای جنوبی + عکس

شورای ملی قرآن آفریقای جنوبی (SANQC) سازمانی اسلامی است که پروژه شاخص آن، مسابقه ملی سالانه حفظ قرآن بوده و دبیرخانه آن توسط اساتید علوم قرائت هدایت و رهبری می‌شود.

به گزارش ایکنا، شورای ملی قرآن آفریقای جنوبی(شورای عالی قرآن و علوم قرآنی) در حال حاضر توسط تیمی از افراد متعهد و دلسوز متشکل از مردان و زنان و کودکان و بزرگسالان به صورت داوطلبانه اداره می‌شود و سیاست رسانه‌ای بازی دارد که در آن براساس ترتیبات کاری برابر و منصفانه با همه آژانس‌های رسانه‌ای اعم از رادیو و تلویزیون عمل می‌کنند.

تمامی دستگاه‌های رسانه‌ای هم که در کنار این شورا فعالیت می‌کنند، همکاری همه جانبه و متعهدانه‌ای با این شورا دارند.

برگزاری مسابقه سالانه حفظ قرآن

پروژه شاخص شورا، مسابقه ملی سالانه حفظ قرآن است که از طریق آن تشویق جامعه مسلمانان آفریقای جنوبی به حفظ قرآن کریم، برتری در تلاوت صحیح آن و ترویج مطالعه علوم قرآنی دنبال می‌شود، همچنین دبیرخانه شورا،  توسط اساتید علوم قرائت قرآن که زندگی خود را وقف حفظ و ترویج تلاوت قرآن کرده‌اند، رهبری می‌شود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی، این نهاد قرآنی از کمک‌های مالی افراد و صاحبان مشاغل به صورت سخاوتمندانه‌ای برخوردار می‌شود، برخی افراد ناشناس می‌مانند، در حالی که برخی شناخته‌شده هستند.

مخالفت با توهین به اهل بیت(ع) و صحابه

شورای ملی قرآن آفریقای جنوبی، منادی وحدت اسلامی است و هیچ‌گونه بی احترامی به اهل بیت(ع) یا صحابه پیامبر(ص) را تحمل نمی‌کند و هر فردی که عقاید توهین‌آمیز داشته باشد و یا اقدامات توهین‌آمیز نسبت به اهل بیت(ع) یا اصحاب پیامبر اکرم (ص) انجام‌ دهد، اجازه شرکت در هیچ یک از فعالیت‌های شورا یا عضویت در آن را نخواهد داشت.

هر کمکی به این شورا بسیار ارزشمند تلقی می‌شود و براساس صلاحدید کمیته اجرایی شورا، از طریق رسانه‌ها و بر روی سایت رسمی، بنرها، پوسترها و اعلامیه‌های این شورا از برخی مشارکت‌کنندگان و حامیان شورا، قدردانی می‌شود.

پیش از سال 2020 اتحادیه قرآن آفریقای جنوبی با همکاری صندوق ملی زکات آفریقای جنوبی، سازمان اوقاف آفریقای جنوبی، مدرسه ترتیل القرآن و بنیاد مسلمانان شهر «بونتهوول» این کشور، میزبان مسابقات سالانه بین‌المللی قرائت قرآن بود و این رویداد به عنوان بستری برای آموزش قاریان محلی آینده برای شرکت در مسابقات بین‌المللی و حفظ استانداردهای بالای تلاوت مورد استفاده قرار گرفت؛ هر چند این روند با تشکیل شورای ملی قرآن آفریقای جنوبی تغییر کرد؛ اما مسئولان شورا امیدوارند در آینده، میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن باشند.

انتهای پیام
captcha