تلاش لابی یهودی برای شکست نماینده فلسطینی در انتخابات کنگره
کد خبر: 4075586
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

تلاش لابی یهودی برای شکست نماینده فلسطینی در انتخابات کنگره

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی ـ آمریکایی، با تلاش گسترده لابی طرفدار رژیم صهیونیستی، با هدف شکست وی در انتخابات مقدمات حزب دموکرات در میشیگان مواجه است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در این انتخابات که مرحله اول انتخابات کنگره آمریکا است، چندین نامزد دموکرات از جمله جنیس وینفری، قانونگذار مجلس ایالتی دیترویت نیز حضور دارند.  

جنیس وینفری، نامزد مورد حمایت آیپک، بزرگترین و قدرتمندترین سازمان لابی یهودی در آمریکا تلاش دارد تا در این انتخابات طلیب را کنار بزند.  

طلیب در نظرسنجی‌های محلی در این انتخابات پیشتاز است، برنده این انتخابات راه ساده‌ای برای پیروزی در انتخابات نهایی کنگره خواهد داشت، چرا که این منطقه به‌طور تاریخی از نظر سیاسی به دموکرات‌ها رأی می‌دهند.  

آیپک در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را در تلاش برای شکست منتقدان اسرائیل در کنگره، به رهبری رشیده طلیب، نماینده و ایلهان عمر، نماینده سومالیایی‌تبار مینه‌سوتا تشدید کرده است.

این دو نماینده مسلمان مترقی، که به دلیل اتخاذ مواضعی که باعث خشم لابی یهودی در ایالات‌ متحده می‌شود، شهرت دارند، در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات با رقبایی روبه‌رو هستند که با کمپین قدرتمند آیپک حمایت می‌شوند.  

تحولات مختلف در حزب دموکرات در طول سال‌های گذشته منجر به ظهور جنبش چپ مترقی به رهبری سناتور برنی سندرز شد.

پیروزی ایلهان عمر، نماینده مسلمان محجبه در انتخابات ایالتی مینه سوتا و رشیده طلیب در میشیگان در نوامبر 2018 و سپس پیروزی مجدد آنها در انتخابات 2020، گواه قدرت جریان تغییر در اردوگاه دموکرات است.

این دو نماینده مسلمان از زمان ورود خود به مجلس نمایندگان با چالش‌های گسترده‌ای مواجه بوده‌اند، چرا که کنگره آمریکا از نظر تاریخی به‌طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.  

لابی طرفدار رژیم صهیونیستی از اختصاص کمک 12 میلیون دلاری برای مقابله با منتقدان این رژیم در کنگره آمریکا،  خبر داده است. سخنگوی این کمیته به صراحت اعلام کرده است اظهارات «ضد اسرائیلی» تأثیر منفی زیادی بر شانس موفقیت نامزدهای کنگره خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha