استقبال مسلمانان نیوجرسی از ماه گرامیداشت میراث اسلامی
کد خبر: 4075876
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

استقبال مسلمانان نیوجرسی از ماه گرامیداشت میراث اسلامی

مسلمانان ایالت نیوجرسی آمریکا از تعیین ماه جولای به عنوان ماه قدردانی از میراث مسلمانان استقبال کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، مسلمانان آمریکا از قطعنامه سناتور «کوری بوکر» برای به رسمیت شناختن ماه  جولای به عنوان ماه میراث مسلمانان آمریکایی استقبال کردند.

صلاح الدین مقصود، مدیر اجرایی شعبه نیوجرسی شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: مسلمانان در آمریکا تازه وارد نیستند؛ آنها در ابتدا جزء اولین بردگانی بودند که به این وارد شدند  و ما مسلمانان به عنوان یک جامعه، مدتهاست به این کشور کمک کرده‌ایم.
ما قدردانی می‌کنیم که این قطعنامه نسل‌های مسلمان آمریکایی را در گذشته و حال به رسمیت می‌شناسد. ما همچنین از توجه به سوگیری‌هایی که مسلمانان آمریکایی با آن مواجه هستند در قطعنامه قدردانی می‌کنیم. مهم است که قانونگذاران ما این کار را انجام دهند و در عین حال خط مشی جدیدی را برای رسیدگی به این موضوع پیش‌نهاد کنند.

قطعنامه بوکر که روز دوشنبه به رسمیت شناخته شد، بر «کمک های باورنکردنی» مسلمانان آمریکایی در بخش‌های مختلف این کشور تاکید کرد. این قطعنامه که توسط سناتور امی کلوبوچار ، الکس پادیلا و پتی موری حمایت می‌شود، همچنین جایگاه شخصیت‌های مسلمان آمریکایی از جمله الحاج مالک الشباز، محمد علی کلی و ابتهاج محمد را به رسمیت می‌شناسد.

همچنین به کمک مسلمانان آمریکایی به جامعه آمریکا به عنوان صاحبان مشاغل، کارآفرینان، متخصصان مراقبت های بهداشتی، خیرین، دانشمندان و دانشجویان اشاره می‌کند.

سناتور بوکر گفت: آمریکایی‌های مسلمان از همان آغاز به ملت ما کمک کرده‌اند، این کمک‌ها باعث غنای فرهنگی آمریکا شده است، حتی در شرایطی که مسلمانان همچنان تعصبات مذهبی و تبعیض را تجربه می‌کنند.

وی افزود: این قطعنامه کمک‌های باورنکردنی مسلمانان ساکن ایالات متحده را به رسمیت می‌شناسد و همچنین بر نیاز فوری به همکاری برای مقابله با تعصب و نفرت ضد مسلمانان که به طرز غم‌انگیزی بیش از حد عادی شده است، تأکید می‌کند.

این امر در راستای مواضع سایر ایالت‌هایی است که کمک‌های مسلمانان و دستاوردهای آنها را به رسمیت شناخته‌اند. ماه گذشته، اسپنسر کاکس، فرماندار یوتا، ماه جولای را به عنوان ماه میراث مسلمانان آمریکا اعلام کرد.

سال گذشته، جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی، در ماه دسامبر اعلامیه‌ای صادر کرد تا این ایالت ژانویه را به عنوان ماه تاریخ مسلمانان جشن بگیرد. همچنین در سال 2021، شهر فولرتون در حومه لس آنجلس، آگوست را به عنوان «ماه قدردانی مسلمانان آمریکایی» به رسمیت شناخت.

اوهایو نیز از سال 1987 دومین شنبه در ماه اکتبر را برای قدردانی از خدمات مسلمانان جشن می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha