دادگاه حقوق بشر اروپا اخراج مبلغ مسلمان مراکشی از فرانسه را تأیید کرد
کد خبر: 4076055
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

دادگاه حقوق بشر اروپا اخراج مبلغ مسلمان مراکشی از فرانسه را تأیید کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا از رد درخواست تعلیق حکم اخراج حسن اکویسن، مبلغ مراکشی مسلمان از فرانسه به اتهام «نفرت پراکنی» خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه هفته پیش دستور اخراج این واعظ مراکشی از فرانسه را صادر کرد.

دارونین در حساب کاربری خود در توییتر، این مبلغ مراکشی را به «سال‌ها تبلیغ علیه ارزش‌های فرانسه از جمله سکولاریسم و برابری بین زنان و مردان» متهم کرده است. 

دادگاه حقوق بشر اروپا، مستقر در استراسبورگ، بر اساس ماده 39 نظام دادرسی خود، در مورد این پرونده اظهار نظر کرده است. این ماده به دادگاه حقوق بشر اروپا اجازه می‌دهد، هنگامی که متهمان در معرض خطر واقعی و آسیب جبران‌ناپذیر قرار دارند، در زمینه تعلیق احکام یا موارد مشابه دستور موقت صادر کند.

با این حال دادگاه حقوق بشر اروپا با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: با توجه به جدی بودن تهدیدی که بر اثر اقدامات متهم متوجه نظم عمومی در فرانسه است و اینکه وی در معرض خطر واقعی قرار ندارد، حکم اخراج وی تعلیق نخواهد شد.

اعلامیه وزیر کشور فرانسه مبنی بر اخراج این واعظ مراکشی موجی از اعتراضات در فرانسه را برانگیخت.

 31 مسجد در شمال فرانسه با انتشار بیانیه‌ای از وی حمایت کرده و او را قربانی خطای آشکار در ارزیابی از سوی مقامات دانستند.

بسیاری نیز با امضای طوماری در دفاع از حسن اکویسن، به اخراج وی اعتراض کردند و ماجرای اخراج وی را شاهدی برای وجود موانع جدی در برابر حاکمیت قانون در فرانسه ارزیابی کردند.

این واعظ مراکشی طرفداران زیادی در میان جوانان مسلمان فرانسه دارد.

 

انتهای پیام
captcha