اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز
کد خبر: 4077195
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
زرهانی خبر داد:

اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور از اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز خبر داد.

سیداحمد زرهانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیران مسجدساز از اجرای آزمایشی طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و اعلام رسمی آن در سال آینده خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۹ نقطه آغازین حرکت ستاد اقامه نماز با اهتمام عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی است و ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است، در سال جاری و در استقبال از رویکرد جهاد تبیین به صورت آزمایشی این دهه را تحت عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اعلام می‌کنیم.

زرهانی افزود: تلاش می‌کنیم تا از این رهگذر قدم‌های مؤثرتری برای نشر فرهنگ نماز با همت عالمان و متفکران و آحاد مردم عزیز برداریم تا خورشید پرفروغ نماز گرما‌بخش دل‌های آینده‌سازان و رهپویان راه توحید شود.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان ضرورت برنامه‌ریزی در اجرای برنامه‌های این دهه، گفت: انتظار داریم همه دست‌اندرکاران با کمک رسانه‌ها، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی در استان‌ها زمینه معرفی بیشتر فلسفه و آثار سازنده نماز و گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های این فریضه مهم را فراهم آورند و عموم جامعه به ويژه نسل نو را با ابعاد و اسرار و آداب این عبادت بزرگ آشنا کنند.

مدیرعامل مجمع خیران مسجدساز در مورد نام‌گذاری روزهای این دهه، گفت: روزهای این دهه در روز ۲۱ مرداد به نام قیام امام حسین(ع) و اقامه نماز، ۲۲مرداد به نام خانواده و اقامه نماز، ۲۳ مرداد به نام مدرسه و دانشگاه و صدا وسیما و رسانه و اقامه نماز، ۲۴ مرداد به نام بازار، کارخانه و اقامه نماز، ۲۵ مرداد به نام نماز و مسجد گام دوم و تمدن نوین اسلامی، ۲۶ مرداد به نام حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز، ۲۷ مرداد به نام نماز و ورزش و جوانان، ۲۸ مرداد به نام نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی وحکومت جهانی واحد، ۲۹ مرداد به نام نماز مدرسه مکارم اخلاق و تکریم فعالان اقامه نماز و ۳۰ مرداد به نام مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج نام‌گذاری می‌شود.

وی تأکید کرد: شایسته است جلب مشارکت صاحب‌نظران و رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و اندیشه در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

زرهانی در ادامه اظهار کرد: حسب اهمیت و نقش مسجد در توسعه فردی و اجتماعی مسلمانان و به منظور پاسداشت و گرامیداشت این روز برگزاری مراسم نمادین تجلیل و تقدیر از خیران مسجدساز با حضور اعضای هیئت‌مدیره مجمع خیران مسجدساز در استان‌ها انجام شود.

وی افزود: نگارش مقاله، انجام مصاحبه و انعکاس گسترده در فضای مجازی با بیان موضوعاتی نظیر ضرورت و اهمیت مسجد و جایگاه آن در میان مباحث اجتماعی و فرهنگی کشور، آثار و ابعاد مسجد در سه بخش فردی، اجتماعی و خانوادگی، بررسی نقاط ضعف و قوت مسجد‌ها و شاخص‌های آن و علل و موانع رونق و شکوفایی مسجد، ما را در مسیر پیشبرد اهداف مجمع خیّران مسجدساز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیّران مسجدساز کشور در پایان خواستار پیگیری لازم در مورد نقش و اهمیت جوانان و نقش مسجد در شکل‌گیری شخصیت دینی آنان و مرتفع کردن موانع حضور جوانان در مسجد و راه‌های جذب آنان به مسجد شد.

انتهای پیام
captcha