اهانت به قرآن اهانت به حقیقت، درستی و راستی است
کد خبر: 4077213
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
سعیدرضا عاملی:

اهانت به قرآن اهانت به حقیقت، درستی و راستی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یادداشتی ضمن محکوم کردن اهانت تعدادی افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم تصریح کرد: اهانت به قرآن کریم، اهانت به حقیقت، درستی و راستی است.

سعیدرضا عاملی

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن یادداشت سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محکومیت اهانت افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ – سوره صف-آیه ۲۸

اهانت تعدادی افراد گرفتار به عناد و کفر به ساحت مقدس قرآن کریم همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، در مقابل مرکز امام علی(ع) در هامبورگ موجب تأسف است و به طور حتم ننگی بر جراید اعمال اهانت کنندگان است. اهانت به قرآن کریم، اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیای الهی و البته همه ارزش‌های جاودانه الهی است. اهانت به قرآن کریم، اهانت به حقیقت، درستی و راستی است که نتیجه جز خواری و ذلت برای اهانت کنندگان نخواهد داشت.

در زمانه‌ای که انسان معاصر سرگشته بدنبال معنویت می‌گردد و توجه به مبدأ هستی و رسولان الهی و کتب آسمانی بیش از پیش مورد توجه آحاد مردم جهان است، این اقدام شنیع بی‌احترامی به تمامی خداپرستان و آزادگان جهان، به ویژه مسلمانان و ساحت علم و کتاب مقدس و ترویج جهالت، نفرت پراکنی و خشونت‌های اجتماعی است. صلح و آرامش در گرو یاد خدای متعال است و هر امری که منشأ اهانت به خدای متعال باشد، منشأ خذلان و تاریکی است.

اینجانب ضمن محکومیت این اقدام پلید، از همه حق‌طلبان، علما و اهل انصاف، افراد و گروه‌هایی که اعتقاد به احترام به حقوق انسان و جامعه بزرگ موحدان دارند، همه مسلمانان از ملیت‌های مختلف و مقامات کشورهای اسلامی، درخواست می‌کنم اقدام دولت آلمان را که اجازه چنین گناه بزرگ و جسارتی را داده است و همچنین سکوت و عدم اقدام پلیس آلمان را به شدت محکوم نمایند و خواستار مجازات برای عاملان این اقدام نابخشودنی باشند.

سعیدرضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی»

انتهای پیام
captcha