قاریان مشهور مصری در مسجد الحسین(ع) قاهره + عکس
کد خبر: 4077585
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

قاریان مشهور مصری در مسجد الحسین(ع) قاهره + عکس

در راستای تلاش وزارت اوقاف مصر برای گسترش معارف قرآنی، روز گذشته با حضور قاریان مشهور مصری، محفل قرائت قرآن در مسجد الحسین(ع) قاهره برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، روز گذشته (پنجشنبه) وزارت اوقاف مصر در قالب طرح این وزارتخانه برای حضور قاریان بزرگ در مساجد این کشور و گسترش تلاوت‌های قرآنی و احیای نقش تبلیغی مسجد، محفل قرآنی در مسجد الحسین(ع) قاهره برگزار کرد. 

در این محفل قرآنی تعدادی از قاریان ارشد مصر از جمله: شیخ محمود محمد حسن الخشت، شیخ عبدالفتاح علی عبدالفتاح الطاروطی، شیخ احمد تمیم المراغی، شیخ عبداللطیف العزب وهدان، شیخ طه محمد شعبان النعمانی، شیخ احمد ابوفیوض حضور داشتند.

وزارت اوقاف مصر به محض از سرگیری فعالیت مساجد به وضعیت قبل از همه‌گیری کرونا، از طریق تعدادی از برنامه‌ها و پروژه‌های حمایتی که در رأس آنها حضور مجدد قاریان قرآن است، طرح بزرگی را آغاز کرد که در قالب آن قاریان و ائمه جماعات دارای تفکر میانه‌رو که صوت خوبی دارند در مساجد تلاوت می‌کنند.

وزارت اوقاف مصر اخیراً تصمیم گرفته است که قاریان قرآن را به مساجد بیاورد تا قواعد تلفظ و قرائت صحیح را به جوانان و بزرگسالان بیاموزند به گونه‌ای که آنها را در تدبر در قرآن کمک کند. همچنین برای بانوان هم دوره‌هایی برای قرائت و حفظ قرآن تدارک دیده شده است.

از سمت چپ استاد طاروطی، قاری مشهور مصری

قاریان مشهور مصری

قاریان مشهور مصری

انتهای پیام
captcha