افتتاح داروخانه مهد قرآن آران و بیدگل در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: 4078551
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

افتتاح داروخانه مهد قرآن آران و بیدگل در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل مهد قرآن کریم و ولایت آران و بیدگل از افتتاح داروخانه مهد قرآن در کنار درمانگاه این مؤسسه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

داروخانه مهد قرآن آران و بیدگلحجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله جلالی، مدیرعامل مهد قرآن کریم و ولایت آران و بیدگل در گفت‌وگو با ایکنا، از افتتاح داروخانه دکتر ناظمی مهد قرآن در کنار درمانگاه این مؤسسه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مجموعه مهد قرآن آران و بیدگل یک مجموعه چندبُعدی است. یک قسمت این مجموعه، خیریه‌ای به نام مرکز نیکوکاری ولایت است که مجوزش را از کمیته امداد دریافت کرده است. این خیریه خدمات متعددی دارد از جمله خدمات درمانی که به افراد نیازمند و قرآن‌آموزان به شکل رایگان ارائه می‌دهد، در این راستا درمانگاهی را به نام ادیب راه‌اندازی کردیم و داروخانه‌اش نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته 25 سری جهیزیه به نیازمندان اعطا شد. در بحث بسته‌های معیشتی و صندوق قرض‌الحسنه نیز فعال بودیم، سال گذشته سه میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به متقاضیان تخصیص پیدا کرد که البته سقف هر وام 10 میلیون تومان بود.

مدیر عامل مهد قرآن کریم و ولایت آران و بیدگل عنوان کرد: حدود 400 خانواده نیازمند را تحت پوشش داریم که به شکل ماهیانه به آن‌ها کمک و خدماتی نظیر کمک‌های معیشتی، تأمین لوازم خانگی، اجاره‌بها و ... به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: یک کارگاه تولیدی و خدماتی برای اشتغال‌زایی داریم و 70 نفر از زنان سرپرست خانوار در آنجا مشغول فعالیت هستند.

جلالی با بیان اینکه در حوزه قرآن نیز بخش تخصصی حفظ بانوان و آقایان را داریم، گفت: تاکنون حدود 200 حافظ کل قرآن تربیت کرده‌ایم، چند مدرسه غیر انتفاعی قرآنی نیز شامل دو مدرسه ابتدایی پسرانه و دخترانه و دبیرستان دخترانه قرآنی، پنج پیش‌دبستانی و مهد کودک قرآنی داریم.

وی با ذکر این مطلب که در مجموع دارای 13 شعبه هستیم، اظهار کرد: در حوزه گردشگری دینی و مذهبی نیز خدمات بسیاری از جمله مکان و فضای پذیرایی، اقامت، اسکان و ... داریم. در واقع مهد قرآن مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی، قرآنی، خیریه و گردشگری است.

مدیر عامل مهد قرآن کریم و ولایت آران و بیدگل در مورد منابع مالی مجموعه، عنوان کرد: منابع مالی صددرصد مردمی است، مجمع خیران قرآنی شامل 300 خیر داریم که در اصل منبع تأمین‌کننده هزینه‌های ما هستند.

یادآور می‌شود، شعبه اصلی این مؤسسه به نشانی آران و بیدگل، میدان امام خمینی(ره)، نبش خیابان مختص‌آباد واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha