اولین روایت‌ها در جهاد تبیین را ما انجام دهیم نه دشمن
کد خبر: 4079073
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

اولین روایت‌ها در جهاد تبیین را ما انجام دهیم نه دشمن

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید موضوعات را برای مردم درست تببین کنیم و در تبیین باید روایت‌ها را اول را ما انجام دهیم نه اینکه اول دشمن و تخریب کند بعد ما آن را درست کنیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز 27 مردادماه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان در حسینیه امام(ره) همدان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا اظهار کرد: گذشت، ایثار و فداکاری مهمترین نکاتی است که در این یادواره‌ها برای همه ما تداعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جمله از شهید سلیمانی که «عملیات رمضان نزدیک‌ترین عملیات به کربلا بود»، افزود: در واقع این جمله نشان از شرایط آن عملیان دارد که عده‌ای از شهدای ما در این عملیات در گرمای طاقت فرسا لب تشنه به شهادت رسیدند و عده‌ای تا آخرین تیر در مبارزه و محاصره خود جنگیدند و این تداعی کننده روز عاشورا و کربلا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گریزی به عملیات رمضان در دوران دفاع مقدس، افزود: عملیات رمضان بعد از فتح خرمشهر انجام شد و این اولین عملیاتی بود که مهمترین نقاط کلیدی ایران از جمله شلمچه، کوشک در مسیر منطقه جنوب و... و از اشغال دشمن خارج شد و در واقع اولین عملیاتی بود که از لبه مرز هم آن طرف‌تر رفتیم.

وی با اشاره به عقبه دیرینه دشمنی‌های دشمنان انقلاب با نظام انقلاب اسلامی و افکار امام و عزت و عظمت مسلمین، تصریح کرد: در دهه 60 زمزمه‌هایی بود که چرا بعد از فتح خرمشهر عقب نشینی نکردیم و جنگ به اتمام نرسید و چرا جنگ ادامه پیدا کرد.

قالیباف با بیان اینکه در زمان بنی صدر بسیاری از مناطق کشور همچنان در اشغال دشمن بود، تصریح کرد: بعد از عزل بنی صدر با عزم و اراده شهدا که عزمی مبتنی بر سنت‌های الهی و مکتب قرآنی داشتند دشمن با قدرتی که در شهدا دید عقب نشینی کرد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما از دل این ملت به میدان جنگ آمده بودند و آن افتخارات را رقم زدند، گفت: وقتی دشمن این شرایط را در عملیات رمضان دید عقب‌نشینی کرد، اما از جهت نظامی همه جا را از دست نداده بود و مناطق استراتژیک را حفظ کرده بود و در واقع به ظاهر عقب‌نشینی کرده بودند و می‌گفتند که این ایران است که جنگ را ادامه می‌دهد اما شهدای رمضان اولین شهدایی بودند که برای آزادی و نقاط کلیدی مناطق اشغال شده کشور گام برداشتند.

قالیباف با بیان اینکه از همانجا کسانی که در مسیر انقلاب نبودند رزمندگان را محکوم کردند که چرا ما ۸ سال جنگیدیم و یا ما می‌توانستیم از همانجا از زمان فتح خرمشهر جنگ را تمام کنیم، گفت: در واقع آنهایی که این باورهای غلط را داشتند از همان ابتدای انقلاب با این نظام دشمن بودند و حتی به امام و افکار امام هم خرده می‌گرفتند و بعد از قطع نامه نیز این باورهای غلط خود را ادامه دادند که چراکه قطع نامه را پذیرفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مکتب ما برخواسته از مکتب قرآن و اهل بیت است، تصریح کرد: وعده‌ای که خدا داده محقق خواهد شد و دیدیم که شعار امام که فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد امروز محقق می‌شود، نسل‌های بعدی دیدند چگونه فرهنگ و عزت اسلام در همه منطقه برقرار شده و به پیروزی رسیده است.

وی با استناد به آیات قرآن که اگر مومنین راه خود را از منافقین جدا کنند خداوند وعده نصرت و پیروزی را می‌دهد، افزود: این همان وعده الهی بود که ما را به پیروزی رساند.

قالیباف به ویژگی‌های شهید همدانی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در همه شرایط آرامش خود را حفظ می‌کرد، امروز ثابت شد که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، هرجا که بر حسب سنت‌های الهی حرکت کردیم و مردم در میدان بودند موفقیت‌ها نصیب ما شد و توانستیم جبهه را تا مرزهای رژیم صهیونیستی سامان دهیم و هجمه آمریکا در منطقه و کشورهای مختلف را بشکنیم.

وی بیان کرد: اگر امروز توانسته‌ایم کارآمدی و امنیت اسلامی را که امام به جامعه ارائه دادند ببینیم آنجایی بود که مبتنی بر مکتب قرآن و اهل بیت حرکت کردیم و ما امنیت و آسایش خودمان را مرهون و مدیون شهدا و آزادگان و ایثارگران می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز کسانی به شهدای مدافع حرم و قهرمانان ملی ما تعرض و جسارت می‌کنند خاک پاشیدن به صورت آفتاب است و این حرکت همان حرکت منافقین است که در امتحانات خدا مردود شدند .

وی با بیان اینکه شهدای ما بر این باورند که ننگی از این بالاتر نیست که خیانت‌ها، قتل و غارت رژیم صهیونیستی و دست پروده وی داعش را ببینیم و ساکت باشیم، گفت: اگر کسانی پیدا شدند که در مقابل این رژیم کودک کش و گروه‌های دست پرورده آنها بایستند بدون شک شهدای مدافع ما بودند.

قالیباف با بیان اینکه شهدای مدافع حرم ما اول از امنیت ملی و حفظ سرزمین خودمان دفاع کردند، گفت: اگر آنجا با داعش نمی جنگیدیم باید در خیابان های تهران و دیگر نقاط کشور می جنگیدیم تا ناموسمان را نجات دهیم.

وی خطاب به تعرض کنندگان به شهدای مدافع حرم و شهید همدانی گفت: مردانگی و غیرت شما کجا رفته؟ شهید همدانی، شهید سلیمانی و امثال اینها ۴۰ سال جز مجاهدت کاری نکرده‌اند و ظلم است که به کسانی که در این مسیر حرکت کردند. چنین جسارت‌هایی شود، اینها مصداق شهدایی هستند که مبتنی بر فرهنگ قرآن حرکت کردند و برای امنیت، حفظ وطن و غیرت ایران تلاش کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان ما همان دشمنان هستند و جنگ همچنان ادامه دارد و در زمان هشت سال دفاع مقدس فکر می‌کردند پیروز و موفق شده‌اند اما با این مجاهدت ها و مقاومت ها و گذشت ملت ما آن روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما هرگز اساس انقلاب اسلامی را به نفع منافع خود نمی‌بینند و تا زمانی که بر باورهای دینی و قرآنی حرکت کنیم با ما دشمنی می‌کنند، گفت: در واقع امروز دشمن در دو جنگ اقتصادی و جنگ شناختی با ما دشمنی می‌کند و جنگ شناختی عمدتاً در بستر رسانه ها است که به دنبال این هستند که تردید در مردم ایجاد کنند و روایت‌های غلط و دروغ در بنگاه‌های خبر پراکنی ایجاد می‌کنند.

قالیباف افزود: آنها اشکال‌های کوچک را بزرگ می‌کنند تا مردم و باورهای مردم را از بین ببرند و مردم را ناامید کند و در برابر این اقدامات دشمن در جنگ شناختی مهمترین وظیفه ما جهاد تبینی است که رهبری بر آن تاکید دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید موضوعات را برای مردم درست تببین کنیم و در تبیین باید روایت‌ها را اول را ما انجام دهیم نه اینکه اول دشمن و تخریب کند بعد ما آن را درست کنیم.

انتهای پیام
captcha