آثار و برکات دوستی با اهل بیت(ع)
کد خبر: 4079149
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

آثار و برکات دوستی با اهل بیت(ع)

استاد حوزه علمیه دوستی با اهل بیت(ع) موجب نجات انسان می‌شود، گفت: حضور در اماکن مذهبی و مجالس حسینی حال دل ما را خوب می‌کند و باید مراقب این حال خوب که در محافل معنوی به دست آمده است باشیم و با خروج از آنها غرق دنیا و امورات آن نشویم.

حجت‌الاسلام محمدحسن الهی، استاد حوزه علمیهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن الهی، استاد حوزه علمیه، ۲۷ مردادماه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه محرم در حسینیه فاطمه زهرا(س) آبسرد تهران با بیان اینکه قبله واقعی کربلا است، گفت: قبله ظاهری ما کعبه است اما قبله باطنی کربلاست، لذا ایمان از کربلا و اسلام از مکه نشئت گرفته است.

این استاد حوزوی با اشاره به رابطه ایمان با درون انسان، اظهار کرد: ما یک درون به نام ایمان داریم و یک بیرونی هم به نام اسلام داریم. اگر اعتقادات قلبی شما درست نباشد آن عمل ظاهری هیچ ارزش درونی ندارد. اگر شما خم و راست شوید و نماز بخوانید ولی از درون ایمانی نداشته باشید این نماز خواندن شما مانند گردوی پوک است، چراکه خریدن گردو برای ظاهر آن نیست بلکه می‌خواهیم به مغز آن برسیم وگرنه گردوی پوک را کسی نمی‌خرد.

وی افزود: خداوند در آیه ۵۹ سوره نساء می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را نيز اطاعت كنيد پس هر گاه در امرى دينى اختلاف نظر يافتيد اگر به خدا و روز بازپسين ايمان داريد آن را به كتاب خدا و سنت پيامبر او عرضه بداريد اين بهتر و نيك‏فرجام‏‌تر است»؛ بنابراین اطاعت اهل بیت(ع) هم مانند اطاعت خدا واجب است.

این استاد حوزوی ادامه داد: حال که ما اهل بیت(ع) را دوست داریم، ایمان در قلب ما جا گرفته است، پس چرا گاهی گناهی و مخالفتی از ما سر می‌زند؟ این مخالفت‌ها و گناهان به‌دلیل مخالفت با اهل بیت(ع) نیست، بلکه از روی غفلت پیش آمده است نه اینکه عمدا به خاطر مخالفت با آن‌ها این کار را انجام داده باشیم. محبین اهل بیت(ع) از انجام گناه پشیمان و نادم بوده و به دنبال جبران آن هستند.

وی با بیان اینکه دوستی با اهل بیت(ع) موجب نجات انسان می‌شود، گفت: حضور در اماکن مذهبی و مجالس حسینی حال دل ما را خوب می‌کند و باید مراقب این حال خوب که در محافل معنوی به دست آمده است باشیم و با خروج از آنها غرق دنیا و امورات آن نشویم. وقتی در حرم امام رضا(ع) هستید می‌گویید یک حال خوبی به من دست داده است و این حال واقعی درون شماست، سعی کنید با ورود به روزمرگی دنیا این حال خوب از بین نرود؛ هر چند شیطان در تلاش است نگذارد این حال خوب را نگه دارید.

الهی تأکید کرد: پس سعی کنید برای حفظ این حال خوب امام حسینی زندگی کنید و با کسی دشمنی نداشته باشید، حتی اگر جایی حق با شما بود، کوتاه بیایید و گذشت کنید و این حال خوب را دائمی کنید.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha