جوان نابینای مصری با رادیو حافظ کل قرآن شد
کد خبر: 4079804
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

جوان نابینای مصری با رادیو حافظ کل قرآن شد

عبدالله مصطفی، قاری 22 ساله و نابینای مصری با یادآوری تلاش‌های خود در حفظ قرآن از طریق رادیو و تلفن همراه خواهان توجه بیشتر برای شکوفایی استعدادهای نابینایان و افراد دارای نیازهای خاص شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، عبدالله مصطفی، قاری نابینای مصری است که به قرائت‌های ده‌گانه تسلط دارد و اکنون یکی از مشهورترین قاریان مصر و همچنین مربی توسعه انسانی است.

وی که دانشجوی سال چهارم دانشکده دعوت اسلامی الازهر و گوینده چند شبکه رادیویی نیز هست، تصریح می‌کند: در ابتدا تصور می‌کردم نابینایی مانعی برای رسیدن به اهداف من در زندگی خواهد شد اما این تصورات را از خود دور و با تلاش بسیار کلام‌الله مجید را حفظ کردم.

عبدالله که از اهالی بنی سویف است حفظ قرآن را در سن 7 سالگی زیر نظر شیخ عبدالله نادی آغاز و در 14 سالگی قرآن را به طور کامل حفظ کرد و سرانجام به یادگیری قرائت‌ها، الحان و نغمات پرداخت.

او درباره شیوه حفظ قرآن نیز می‌گوید: ابتدا با گوش دادن به صوت قاریان قرآن در رادیو، حفظ آیات را آغاز کردم و سپس با تلفن همراه ادامه دادم، ابتدا یک آیه را حفظ و سپس چند بار تکرار می‌کردم و بعد به سراغ آیات بعدی می‌رفتم.

عبدالله در ادامه تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوانی که داشتم، خانواده‌ام به‌ویژه پدر، مادر و برادرم من را در این راه یاری و با تلاش بسیار امکانات مورد نیاز من را فراهم کردند.

چالش‌های پیش روی قاری روشندل 

این قاری نابینای مصری یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی خود را وجود نگاه نامناسب و غیر واقعی نسبت به توانایی‌های افراد نابینا در جامعه می‌داند.

به گفته وی در بسیاری از مصاحبه‌ها بدون هیچ‌گونه امتحانی تنها به دلیل نابینا بودن رد شده است و افراد زیادی بوده‌اند که او را ناامید و عزم وی را سست کرده‌اند.

عبدالله مصطفی در پیامی خطاب به جامعه و مسئولان مصری تصریح گفت: نابینایان و افراد دارای نیازهای خاص تنها در زمینه حفظ و قرائت قرآن دارای استعداد نیستند بلکه آنها از توانمندی‌های بسیاری برخوردارند و باید زمینه شکوفایی این استعدادها به‌ویژه در مناطق روستایی فراهم شود، چرا که این مناطق سرشار از استعدادهای کشف نشده است.

این قاری نابینای مصری که در کنار حفظ قرآن کریم، به عنوان مربی توسعه انسانی و گوینده یک شبکه رادیویی نیز فعالیت دارد، از جوانان و به‌ویژه افراد معلول خواست در راه رسیدن به اهداف خود تلاش کرده و هرگز ناامید نشوند.

انتهای پیام
captcha