افتتاح محافل قرآنی معلمان و حافظان الازهر در مصر
کد خبر: 4079819
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

افتتاح محافل قرآنی معلمان و حافظان الازهر در مصر

اداره کل امور قرآن کریم الازهر از آغاز فعالیت محافل قرآنی معلمان و حافظان قرآن مراکز وابسته به این مرکز در سراسر مصر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، این طرح در مراکز وابسته به الازهر تمامی مناطق مصر آغاز شده و هدف از آن تقویت مهارت معلمان قرآن در زمینه تلاوت قرآن کریم است.

در این طرح مدرسان برجسته و ماهر قرآن، وظیفه آموزش مهارت‌های تلاوت و تجوید به شرکت‌کنندگان را بر عهده دارند و نحوه فراهم‌کردن محیطی مناسب برای آموزش صحیح آیات قرآن به دانش‌آموزان را نیز به صورت عملی آموزش می‌دهند.

این طرح با نظارت احمد الطیب، شیخ الازهر اجرا شده است و محمد الضوینی، معاون الازهر و سلامه داوود، رئیس بخش مراکز وابسته به الازهر نیز پیگیر برنامه‌ها و فعالیت‌های آن هستند.

گفتنی است، پیش از این وزارت اوقاف مصر از برگزاری مجالس قرائت قرآن با حضور علما و قاریان بزرگ این کشور در مساجد قاهره خبر داده بود و این وزارتخانه همچنین چهار محفل قرآنی ویژه بانوان را که در آن واعظان، حافظان و مدرسان قرآن کریم حضور می‌یابند، شنبه هر هفته پس از نماز عصر در نمازخانه‌های بانوان برگزار می‌کند.

وزارت اوقاف مصر در سال جاری برنامه‌های زیادی را برای افزایش فعالیت‌های قرآنی در این کشور اجرا کرده است که از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به تشکیل محافل قرآنی ویژه تابستان، محافل قرآنی کودکان و هفته‌های فرهنگی مختلف با حضور قاریان برجسته و سخنرانی اندیشمندان  و پژوهشگران حوزه مطالعات قرآنی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha