راه‌اندازی مدرسه اینترنتی قرآن برای الجزایری‌ها
کد خبر: 4079961
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

راه‌اندازی مدرسه اینترنتی قرآن برای الجزایری‌ها

مدرسه اینترنتی آموزش قرآن و زبان عربی ویژه شهروندان الجزایری مقیم کشورهای مختلف جهان با موافقت وزارت خارجه این کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المساء، «حوریه سهیلی»، مدیر «دار الجزائر: خانه الجزایر» در اسپانیا در این باره گفت: این مدرسه با هدف اجرای فعالیتی مفید برای اقلیت الجزایری خارج از این کشور راه‌اندازی شده است.

وی در گفت‌و‌گو با المساء افزود: وزارت خارجه الجزایر با این طرح موافقت و آمادگی خود را برای حمایت از آن با همکاری بخش‌های تخصصی به ویژه وزارت آموزش ملی اعلام کرده است.

این طرح با هدف حفظ هنجارها و ارزش‌های ملت الجزایر که نشئت‌گرفته از اسلام است، اجرا و با آموزش قرآن و زبان عربی دنبال می‌شود تا نسل‌های جدید با هویت خود آشنا شده و آن را از اشکال مختلف به حاشیه‌راندن و محو شدن حفظ کنند.

این طرح همچنین به الجزایری‌ها این امکان را می‌دهد که در هر جای جهان باشند با بهره‌مندی از برنامه‌هایی که گروه‌های تخصصی تدارک می‌بینند، از آموزش دین اسلام و زبان عربی بهره‌مند شوند و خواسته‌های والدینی را که بر آموزش اسلام و قرآن به فرزندانشان اصرار دارند، محقق خواهد کرد.

این برنامه تقویت روحیه وطن‌پرستی در میان الجزایری‌های مقیم خارج را نیز دنبال می‌کند و بیشتر افرادی را مورد توجه قرار داده که به روش‌های آموزش قرآن دسترسی نداشته و یا مدارس اسلامی و مساجد در محل زندگی آنان یافت نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha