رقابت 380 متسابق در مسابقات قرآن بانوان نهاجا + فیلم
کد خبر: 4080230
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

رقابت 380 متسابق در مسابقات قرآن بانوان نهاجا + فیلم

مرحله سراسری بیست‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با 380 متسابق آغاز و تا سوم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های نهاجابه گزارش ایکنا، مرحله سراسری بیست‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه با آیین افتتحایه از عصر روز گذشته، ۳۱ مردادماه به میزبانی پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد آغاز شد و تا سوم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

آیین افتتاحیه با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا بهرام‌نژاد، فرماندهی پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد، امیر سرتیپ دوم علی سورانی، جانشین و معاونت هماهنگ‌کننده اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  و جمعی از مسئولان و فرماندهان و متسابقان همراه بود.

طی این مراسم امیرسرتیپ دوم بهرام‌نژاد، فرمانده پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این دوره از مسابقات، به اهمیت نزول قرآن به عنوان ادامه‌دهنده و کامل‌کننده سایر کتب آسمانی اشاره کرد و گفت: اگر به زندگی بزرگان تاریخ ایران، نگاهی بیندازیم می‌بینیم تمام آنها به نحوی با کلام الهی مأنوس بودند و بصیرت و بینش آنها از قرآن برخاسته است.

در ادامه آیین افتتاحیه سرگرد سیدمحسن مصطفوی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نیروی هوایی ارتش ادامه داد: این دوره از مسابقات (طی نوآوری که انجام شده است) با اعزام یک گروه واحد (متشکل از داوران بین‌المللی و ملی کشورمان) به تمامی یگان‌ها قضاوت شد تا تمامی متسابقان با یک نگاه ارزیابی شوند.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل به صورت شفاهی و اذان(ویژه فرزندان پسر) و در رشته مفاهیم براساس جزء ۲۲ به صورت کتبی درحال برگزاری است.

مصطفوی با اشاره به اینکه به ما توفیق نشستن بر سر سفره قرآن عنایت شده است، افزود: امیدوارم قدرت فهم و انس با معارف انسان‌ساز قرآن نصیب ما شود تا بتوانیم با حرکت جهادی، هوشمند و هدفمند فرهنگی گام‌های مهم و مؤثری در ارتقای سطح فرهنگی و قرآنی کشورمان برداریم.

در بخش پایانی این مراسم، امیرسرتیپ دوم سورانی، جانشین و معاونت هماهنگ‌کننده اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا و با گرامیداشت سالروز شهادت شهید فراشایی، اولین افسر شهید ارتش به بیان نکاتی پرداخت.

حسن ختام این مراسم آغاز رقابت‌های میان بیش از 150 راه‌یافته به این مرحله بود. همچنین برگزیدگان و حائزان رتبه‌های برتر این دوره به مرحله نهایی مسابقات قرآن آجا راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha