آزادی نماینده هتاک هندی و اعتراض گسترده مسلمانان
کد خبر: 4080483
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

آزادی نماینده هتاک هندی و اعتراض گسترده مسلمانان

در پی حکم دادگاهی در هند مبنی بر آزادی «راجا سینگ» نماینده پارلمان هند که به پیامبر (ص) توهین کرده بود، موجی از اعتراضات شهر «حیدرآباد» هند را فراگرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، دادگاهی در هند، حکم آزادی راجا سینگ، یکی از اعضای برجسته حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» در هند و عضو سابق مجلس ایالتی راجستان را صادر کرد. این نماینده هندی در اظهاراتی به اسلام و پیامبر (ص) توهین کرده بود.

پس از اعلام تصمیم دادگاه مبنی بر آزادی وی به قید وثیقه، برای تکمیل مراحل تحقیقات، شهر حیدرآباد شاهد تظاهرات بزرگی در محکومیت تصمیم آزادی و اظهارات فوق الذکر وی بود.

راجا سینگ، یکی از اعضای ارشد حزب حاکم پیش‌تر ویدئویی منتشر کرده بود که در آن به مسلمان و پیامبر (ص) توهین کرده بود. در پی این اظهارات، مسلمانان حیدرآباد خشمگین از این توهین‌ها با برگزاری تظاهراتی خواهان دستگیری وی شدند.

در پی این تظاهرات پلیس هند، سینگ را دستگیر کرد و حزب بهارتیا جاناتا نیز به دلیل تلاش وی برای ایجاد فتنه، عضویت او را در حزب به حالت تعلیق درآورد.

اظهارات سینگ بخشی از حملاتی بود که علیه «منور فاروقی»، کمدین مشهور مسلمان انجام گرفت. وی به دلیل محتوای آثار خود از سوی ملی‌گرایان هندو مورد آزار و تهدید قرار گرفته بود. سینگ تهدید کرده بود که محل برگزاری برنامه فاروقی را به آتش خواهد کشید.

این جنجال تنها چند ماه پس از بحران بزرگی روی می‌دهد که بر اثر اظهارات مشابه «نوپور شارما»، سخنگوی رسمی حزب «بهاراتیا جاناتا» ایجاد شد. در آن زمان اظهارات توهین‌آمیز وی درباره پیامبر (ص) منجر به بحران سیاسی و دیپلماتیک بزرگی در هند شد و روابط این کشور با کشورهای مسلمان را بحرانی کرد.

حزب حاکم هند پس از این اظهارات عضویت شارما را لغو کرده و اظهارات او را تنها بیانگر عقاید شخصی و نه سیاست رسمی حزب توصیف کرده بود. با این حال بسیاری این اظهارت را در راستای سیاست‌های حزب حاکم هند با هدف آزار مسلمانان می‌دانند.

انتهای پیام
captcha