فراخوان ثبت‌نام مدارس«فاطمیون» و «بشارت» مجمع‌القرآن گراش
کد خبر: 4080535
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

فراخوان ثبت‌نام مدارس«فاطمیون» و «بشارت» مجمع‌القرآن گراش

فراخوان ثبت‌نام دبستان «فاطمیون» وابسته به مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش برای سال تحصیلی جدید منتشر شد.

فراخوان ثبت‌نام مدارس«فاطمیون» و «بشارت» وابسته به مجمع‌القرآن گراشحجت‌الاسلام سعید بصیری، مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا درباره فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: طرح تابستانه قرآنی تسنیم با حضور 120 نفر اواخر مردادماه به پایان رسید. این طرح طی دو ماه تیر و مرداد در سه مرکز (دو مرکز در گراش با حدود 66 نفر از بانوان و آقایان) و یک مرکز با قریب به 70 نفر (در شهرکرد) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طی این طرح هر کدام از شرکت‌کنندگان، بنابر توانمندی و استعداد، حافظان یک تا سه جزء از کلام وحی شدند، اضافه کرد: اختتامیه این مراسم در هشتمین همایش زنده‌یاد حمید رایگان همراه با تجلیل از برگزیدگان برپا شد.

بصیری با اشاره اینکه پس از اتمام طرح تابستانه تسنیم، حافظان را رها نخواهیم کرد، اظهار کرد: بلکه طی تماس با آنها محفوظات آنها دنبال می‌شود و در صورت علاقه‌مندی به دوره حفظ یک یا دو یا سه‌ساله هدایت می‌شوند و در صورت امکان حضور در دوره‌های حضوری شرکت می‌کنند.

مدیر مجمع‌القرآن فاطمیون گراش به فعالیت مراکز این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این مجموعه دارای هفت مرکز در گراش، میمند و حوزه علمیه قرآن محور در شهرکرد و تهران است در مجموعه‌ای که در تهران است دوره‌های حفظ روزانه ویژه بانوان را برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرایند ثبت‌نام مدارس غیر دولتی وابسته به مؤسسه برای سال تحصیلی 1401-1402 اظهار کرد: این مؤسسه دارای مقاطع مهد و پیش‌دبستانی، ابتدایی دخترانه و پسرانه(در دوره اول و دوم) و مقطع متوسطه اول (پسرانه) است که آموزش روخوانی و فصیح‌خوانی و حفظ آیات در کنار فراگیری دروس مصوب آموزش و پرورش و ساعت آموزش کتاب قرآن با معلمان متخصص، آموزش مهارت‌های اجتماعی، استفاده از روش‌های نوین آموزشی و بهره‌گیری از وسایل کمک آموزشی و برپایی اردوهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی از جمله برنامه‌های این مدرسه است.

بصیری بیان کرد: رویکرد مدارس در مقطع ابتدای فراگیری روخوانی و روان‌خوانی (فصیح‌خوانی) قرآن است، اما دانش‌آموزان از پایه چهارم تا ششم در هر مقطع یک جزء را با محوریت جزء سی‌ام حفظ خواهند کرد، به طوری که طی برنامه‌ریزی مشخص یک سطر از قرآن را حفظ می‌کنند و دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول نیز به حفظ جزء اول کلام وحی (طی برنامه حفظ سه سطر) می‌پردازند.

مدیر مجمع‌القرآن با اشاره به اینکه طی برنامه‌ریزی انجام شده دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی یک جزء را حفظ خواهند شد و در تابستان و با حضور در طرح تسنیم نیز حافظ دو تا سه جزء مصحف شریف خواهند شد، افزود: بر این اساس دانش‌آموزان در پایان متوسطه دوم، موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای تأسیس مقطع متوسطه اول و دوم دختران و متوسطه دوم پسران نیز دارید؟ گفت: بله، به دنبال اخذ مجوز برای این پایه‌ها هستیم. حتی در نظر داریم تا مجتمع آموزشی تأسیس کنیم تا چرخه دانش‌آموزان را تا دوره دانشجویی حفظ کرده و سپس از آنها برای امر تدریس یا سایر امور تبلیغاتی بهره‌مند شویم.

یادآور می‌شود، مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون در استان فارس، شهرستان گراش، بلوار خلیج فارس قرار داد. همچنین علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های مؤسسه می‌توانند با شماره های ۰۷۱۵۲۴۴۵۴۴۵ – ۰۹۳۹۳۶۷۸۴۰۰ تماس بگیرند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام فرزندان در مدرسه دبستان فاطمیون(دخترانه) و بشارت(پسرانه) و متوسطه اول پسرانه بشارت می‌توانند با شماره 09179085515 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha