محکومیت سفر خاخام فرانسوی به الجزایر
کد خبر: 4080633
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷

محکومیت سفر خاخام فرانسوی به الجزایر

حضور خام ارشد فرانسوی در هیئتی که به الجزایر سفر می‌کند با انتقاد گروه‌های اسلام‌گرا مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبسایت رادیو مونت کارلو، حضور حاییم کورسیا، خاخام ارشد فرانسه، در هیئت رسمی که به همراه رئیس جمهور مکرون برای سفر به الجزایر عازم این کشور شده است، در افکار عمومی و حتی سیاستمداران این کشور مغربی چندان خوشایند نیست.

کورسیا که از والدین الجزایری به دنیا آمده است، با انبوهی از پیام‌ها و توییت‌هایی مواجه شده است که او را به حمایت از اسرائیل متهم کرده و برخی هم ماهیت آن ضد یهودی داشته است.

در همین رابطه عبدالرزاق مقری، رهبر «جنبش جامعه صلح» (نزدیک به اخوان المسلمین) در الجزایر در فیسبوک خود نوشت: سفر یک شخصیت یهودی فرانسوی به الجزایر بدین معناست که الجزایر تحت فشار برای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

عبدالرزاق مقری همچنین نوشت: بعد از رسوایی بازیکنان فوتبال به خاطر سفر به اسرائیل و همراه کردن تیم خود، اکنون این فرانسه است که به صورت رسمی به یهودیان فرانسه را تقویت می‌کند؛ کسانی که حامی رژیم صهیونیستی بوده و حق فلسطینیان را انکار می‌کنند.

موضع رسمی الجزایر مخالفت با روند عادی‌سازی است که بین رژیم اسرائیل و کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، سودان و مراکش آغاز شده است. در سپتامبر 2020، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: ما در مسابقه عادی‌سازی روابط با اسرائیل شرکت نخواهیم کرد و از آن استقبال نمی‌کنیم.

انتهای پیام
captcha