اتحادیه مؤسسات قرآنی پذیرای انتقادات است نه اتهامات
کد خبر: 4081017
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
طلایی بیان کرد:

اتحادیه مؤسسات قرآنی پذیرای انتقادات است نه اتهامات

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره موارد مطرح شده از سوی گروهی به نام مطالبه‌گر گفت: آغوش اتحادیه برای دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد، نقد و مطالبه‌گری باز است.

مرتضی طلایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان، چندی است مدیران و اعضای برخی تشکل‌های قرآنی با تشکیل گروهی در فضای مجازی پیگیر آنچه مطالبات و نقدهای خود از دستگاه‌های دولتی و نهادهای قرآنی می‌دانند، هستند.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت پیرو حواشی ایجاد شده در فضای مجازی، در حاشیه نشست اخیر هیئت مدیره اتحادیه گفت: به طور رسمی اعلام می‌کنیم، آغوش اتحادیه برای دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد باز بوده و باز است، اما نکته‌ شیوه اجرا و انجام این کار است که نباید منجر به هتک حرمت و اتهام زدن به افراد و موجب بدبینی و سوءظن شود یا براساس برداشت‌هایمان اظهار نظر کنیم.

وی با اشاره به اظهارات ارائه‌ شده در برخی پلتفرم‌های فضای مجازی افزود: فعالان قرآنی، حق این را دارند که در قالب تشکیل گروه‌های مختلف با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند، پرسشگری، مطالبه‌گری و انتقاد کنند. این امر می‌تواند نوعی کمک فکری به جامعه قرآنی و اتحادیه باشد، اما این حق نباید با حاشیه‌سازی، اتهام‌زنی و بداخلاقی توأم شود.

طلایی با اشاره به اینکه به طور رسمی اعلام می‌کنیم آغوش اتحادیه برای دریافت هرگونه پیشنهاد، انتقاد، نقد باز بوده و باز است و پذیرای کمک‌های فکری دوستان هستیم و خواهیم بود، اضافه کرد: قرار نیست همه به مانند یکدیگر بیندیشند و فکر کنند اما این سزاوار نیست که با عنوان پیگیری و افشاگری اقدماتی را انجام دهیم که موجب هتک حیثیت افراد و مجموعه اتحادیه شود و برخی دستگاها نیز آن را مستمسک عدم همکاری خود با اتحادیه کشوری کنند.

طلایی با اشاره به اینکه اعضای هیئت مدیره از نیروهای خوشنام و منتخب مؤسسات قرآنی است، اضافه کرد: در این گروه مجازی نیز افرادی هستند که فعالیت‌های خالصانه‌ای در اتحادیه داشته‌اند، اما انتظار نداریم به دلیل اختلاف نظر بین دوستان در شیوه‌های خدمت، فضای جامعه قرآنی و مؤسسات را متشنج کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات با تأکید بر اینکه به دلیل عدم ایجاد تشنج و دامن زدن در برابر این مطالب و اظهارات، واکنشی نداشتیم، افزود: این سکوت اتحادیه، دلیل بر این نیست که حرفی برای گفتن نداریم یا دلیلی بر این نیست که تمام حرف‌های دوستان، درست است. حرف ما این است که اگر پیشنهاد و انتقادی است و اگر از فردی تخلف یا جرم و سوءاستفاده‌ای سراغ دارید از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدام کنید. این حق شماست، اما اگر شما نسبت و اتهامی را در فضای مجازی به فردی می‌دهید، باید بتوانید آن را اثبات کنید .اگر دلسوز جامعه قرآنی هستید، که قطعا نیز اینگونه است چرا نمی‌روید و از مراجع قانونی پیگیری نمی‌کنید؟

وی با تأکید بر اینکه کدام یک از آموزه‌های قرآن به ما اجازه می‌دهد تا به این طریق نسبت به افراد اتهام بزنیم تصریح کرد: در جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری، اعضا تأکید دارند که در صورت ادامه این روند از طریق مراجع قانونی اقدام می‌شود.

طلایی با اشاره به اینکه در حال حاضر با تشکیل جلسات به دنبال اصلاح ذات‌البین هستیم و حتی پیشنهاداتی در قالب ارسال مکتوب انتقادات و برنامه‌هایشان و ارسال به اتحادیه کشوری را داشتیم، اظهار کرد: اگر فرمایش رهبری را به عنوان یک ملاک برای خودمان قرار دهیم، هر نوع حرکتی که موجب ناامیدی در جامعه شود، جایز نیست. از نظر بنده این حرف‌ها و گفته‌ها هم یکی از مصادیقش است.

وی با تأکید بر اینکه هیئت بازرسی اتحادیه کشوری ناظر بر تصمیمات اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل است گفت: مرجع بررسی و ساختار قانونی بررسی در اتحادیه هیئت بازرسی است، لذا دوستان می‌توانند در صورتی که تخلفی از فردی سراغ دارند به آنها گزارش کنند.

یادآور می‌شود، حسن محمدی‌، سیدمحسن موسوی‌بلده، مرتضی طلایی، سیدعلی‌محمد سرسرابی، امیرحجت مرادی، جواد سعیدی، محمدحسین اسلامی‌جهرمی، حسین خاکساری‌هرندی، مهدی مقامی، رحیم قربانی‌، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، میثم طاهرآبادی، نهضت حورزاده‌، لاله افتخاری، پیمان سلیم به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره اتحادیه کشوری هستند. همچنین اعضای علی‌البدل هیئت مدیره شامل مجید باوردی، حجت مجید‌ی‌ و سیدمرتضی نیکزاد‌ است.

اعضای هیئت بازرسی اتحادیه نیز متشکل از محمد الهی، محمد پیلان‌نژاد و قاسم جهان‌آرا است و اعضای علی‌البدل هیئت بازرسی نیز متشکل از محترم قلی‌پور و باقر افخمی است. 

انتهای پیام
captcha