10 توصیه برای خادمان سلامت اربعین
کد خبر: 4081023
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
از سوی حجت‌الاسلام نواب مطرح شد؛

10 توصیه برای خادمان سلامت اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اهمیت فعالیت کادر درمان در مراسم اربعین، خواستار آسیب‌شناسی این فعالیت‌ها شد و 10 توصیه مهم برای خادمان سلامت اربعین مطرح کرد.

نواببه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز 5 شهریورماه در کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با اشاره به اینکه اربعین تنها مراسم فرامذهبی جهان است و هیچ محدودیت سنی، دینی، مذهبی، ملیتی و ... در آن مطرح نیست، گفت: اربعین خانه کرمی است که برای همه انسان‌ها باز شده و دعوت کننده هم امام حسین(ع) است و نقش دو گروه در اربعین بی‌بدیل است. همه کسانی که خدمت می‌کنند ارج دارند اما خدمت‌گزاران سلامت و فعالان فرهنگی نقش بی‌بدیلی دارند.

نواب اضافه کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند صحت و سلامتی بزرگترین نعمت است و زکات سلامتی اطاعت از خداست. ایشان همچنین می‌فرمایند یکی از بلاها نیازمندی انسان‌هاست و از نداری بالاتر این است که انسان بیمار شود و از بیماری بالاتر مرض قلب است. نقش کادر درمان نقش مهمی است که خداوند این توفیق را برای خدمت به شما عنایت کرده است.

وی به موضوع عافیت نیز اشاره کرد: در منابع دینی به غیر از صحت مسئله عافیت هم بیان شده و ائمه از خدا عافیت درخواست می‌کنند. عافیت بهبودی در زیست و تن است. حضرت علی(ع) می‌فرمایند در دعا از خدا بخواه که هیچ لحظه‌ای بین من و سلامت و عافیت جدایی نیندازد. سال‌های شیوع کرونا به ما تعلیم داد که عافیت چقدر مهم است. در دوران کرونا زندگی برای انسان‌ها تلخ شده بود.

حجت‌الاسلام نواب به دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: هر یک از دعاهای صحیفه سجادیه به عنوان یک یادگاری ارزشمند، باب معرفت است. دعای 23 مرتبط با عافیت و شکر بر عافیت است و امام سجاد(ع) می‌فرمایند خدایا به من عافیت و صحت عطا کن.

قبل از پزشک و پرستار، خادم باشیم 

وی در ادامه 10 توصیه برای خادمان سلامت اربعین مطرح کرد و گفت: اولین گام برای موفقیت اخلاص است. حضرت علی(ع) می‌فرمایند: کسی که نیت را خالص کند بدبختی، بیچارگی و منیت پیدا نمی‌کند. ما قبل از اینکه پزشک و پرستار باشیم باید خود را خادم بدانیم و خادم باید طبق درخواست مخدوم کار کند.

وی ادامه داد: از آزموده‌های پیشکسوتان استفاده کنیم و در تأثیرگذاری بیشتر بر کاستن مشکلات نقش‌آفرین باشیم. به همکاران عراقی و مردم عراق به دید میزبان نگاه کنیم و آنها را تکریم کنیم. بیش از 20 پیاده‌روی در دنیا داریم؛ برخی را سینه‌خیز و برخی را از روی گل و لای می‌روند اما هیچ تکریم کننده‌ای نیست و فقط اربعین است که چنین تکریم کنندگان ارزشمندی دارد. اینها در کار خود بی‌نظیرند و ما باید سعی کنیم از زحمات آنها تقدیر کنیم.

نواب افزود: خدمات مرکز پزشکی را آسیب‌شناسی کنیم و در معاینات به بیماران روحیه دهیم. همه در اربعین سختی می‌کشند و هزینه می‌کنند؛ ما هم به وظایف خود در این خصوص عمل کنیم. توصیه‌های اخلاقی به بیماران داشته و در حوزه پیشگیری و بهداشت فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha