«دینِ تلویزیون» منتشر شد
کد خبر: 4081035
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

«دینِ تلویزیون» منتشر شد

بیست‌وسومین عنوان از مجموعه کتاب‌های سرو با موضوع مطالعات اجتماعی دین با عنوان «دینِ تلویزیون» منتشر شد.

«دینِ تلویزیون» در بازار کتاب

به گزارش ایکنا، «دینِ تلویزیون» با زیرعنوان «نظام تولید برنامه‌های دینی تلویزیون در سازمان «صداوسیما»، بیست‌وسومین عنوان از مجموعه کتاب‌های سرو نشر آرما است که به قلم بشیر معتمدی روانه بازار کتاب شده است.

تئوری‌های نظام تولید در سازمان تلویزیونی منظری است که نگاه را از سطح خُرد یا بررسی نظرات مخاطب به سطح کلان و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان سازمان که منجر به ساخت برنامه‌‌ها می‌شود، رهنمون می‌شود. در کنار آن تأثیر نظارت، کنترل و منابع مادی و نیروی انسانی در تولید برنامه‌‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد. در بُعد وسیع اجتماعی نیز نظام رسانه‌ای در تعامل با نظامات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود و تأثیر هرکدام از این نظام‌ها بر تولید برنامه‌‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

کتاب حاضر تلاش دارد تا از منظر نظام تولید به ارزیابی برنامه‌‌های دینی تلویزیون بپردازد. هدف این تحقیق در شکل تبیینی، شناسایی و تحلیل نیروها و شبکه‌‌هایی است که در تولید تلویزیونی مؤثرند و در شکل توصیفی، مستندسازی روند برنامه‌سازی تا سیاست‌گذاری تولید است.

«دینِ تلویزیون» در بازار کتاب

«دینِ تلویزیون» با زیرعنوان «نظام تولید برنامه‌های دینی تلویزیون در سازمان «صداوسیما»، به قلم بشیر معتمدی و با دبیری محسن‌حسام مظاهری در ۳۷۲ صفحه توسط نشر آرما منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha