حوزه و دانشگاه تعابیر غلط آزادی در جامعه را بشناسانند
کد خبر: 4081085
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

حوزه و دانشگاه تعابیر غلط آزادی در جامعه را بشناسانند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: نعمت بزرگ آزادی انسان با تعبیر غلطی که دشمنان دارند می‌تواند موجب سقوط انسان شود که حوزه و دانشگاه باید روی این موضوع کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، پنجم شهریورماه در آیین افتتاحیه طرح حامیم در دانشگاه بیرجند، گفت: تفاوت میان انسان و باقی موجودات زیاد است اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها مسئله علم است.

وی افزود: جهان جمادات و نباتات آثار بسیاری دارد، اما خود از اهداف خود بی‌خبر است، برخلاف انسان که قوه تعقل و اختیار دارد و می‌تواند هدف خود را انتخاب و برنامه‌ریزی کند.

عبادی با بیان اینکه انسان موجودی است که به علم نیاز دارد و تعلیم و تعلم جزو زندگی اوست، افزود: انسان باید در طول زندگی به فکر هدف خلقت خود باشد؛ جهان ابزاری است که در کنار هم قرار گرفتن این ابزار معنی آن را کامل می‌کند.

وی با بیان اینکه چنانچه انسان به این نکات توجه داشته باشد، توجه او به معرفت و عرفان و رسیدن به خدا می‌گراید، تصریح کرد: در موضوع گام دوم انقلاب، اصل بر روی علم و توجه به آن است.

عبادی با بیان اینکه انسان باید وظیفه و هدف از آفرینش خود را بداند، تصریح کرد: دانشجو و طلبه باید به ویژگی انسانی توجه داشته باشد؛ آزادی ویژگی بزرگ دیگری است که خدا به انسان داده؛ متأسفانه دشمنان از روی هوای نفس آزادی را انجام هر کاری و هرج و مرج جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان، جامعه بی‌بند‌وبار و هرج‌ومرج را جامعه آزاد می‌داند، افزود: عدم شناخت درست از علم، گاها باعث می‌شود که علم مخرب واقع شود.

عبادی با بیان اینکه انسان موجودی آزاد است که با اراده می‌تواند بر طبیعت و غریزه خود قالب شود که این یک سرمایه عظیم برای انسان است، اظهار کرد: همین نعمت بزرگ آزادی با تعبیر غلطی که دشمنان دارند می‌تواند موجب سقوط انسان شود که لازم است حوزه و دانشگاه روی این موضوع کار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان با آزادی و اختیار می‌تواند به سیر و سلوک الی‌الله برسد، یادآور شد: حتی همان‌ افرادی که از باب دشمنی، آزادی حیوانی را تبلیغ می‌کنند، خود اجازه هر نوع کاری را به مردم خود نمی‌دهند، اما برای کشورهای دیگر از آزادی تعبیر می‌کنند؛ بشر امروز تشنه فرهنگ صحیح مکتب انبیاست که امید است حوزه و دانشگاه طرحی را رقم بزنند که نوع بشر از دست تفکر لیبرالی آزاد شود.

انتهای پیام
captcha