صنایع‌ دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است +‌ فیلم
کد خبر: 4081396
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
ضرغامی در شبکه افق:

صنایع‌ دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است +‌ فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است. یک میلیون نفر در این حوزه مشغول هستند و شعارشان این است که هر خانه یک کارگاه است.

به گزارش ایکنا؛ سید عزت‌الله ضرغامی در برنامه تلویزیونی «جهان آرا»ی شبکه افق بیان کرد: طی این یک سال، ۲۰ مانع اساسی را احصا کردیم و سعی کردیم به جای گزارش‌های حجیم، ۳۰ محور اصلی از اقدامات انجام شده را به عنوان گزارش عملکرد ارائه کنیم.

وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است. یک میلیون نفر در این حوزه مشغول هستند و شعارشان این است که هر خانه یک کارگاه است. از ۴۰۰ رشته صنایع‌دستی در دنیا ۲۹۹ رشته مربوط به ایران است. هشت رشته منسوخ را احیا کردیم که از این تعداد ۲۶۹ رشته را به شکل اعلانی اعلام کردیم و الان این کار انجام شده است. 

وی ادامه داد: وظیفه کاوش و تحقیق بر تپه‌های تاریخی و محوطه‌های تاریخی فقط در اختیار ماست اما دستگاه اطلاعاتی یک جا را قرق می‌کرده و این کار را انجام می‌داده است. با صدای بلند اعلام کردم این موضوع در اختیارات وزارت میراث فرهنگی است و خوشبختانه آن‌ها مطلع شدند.

ضرغامی با بیان اینکه در صدا و سیما تحت عنوان افق رسانه سعی کردیم مشکلات را حل کنیم و مهم‌ترین موضوعات را برای بدنه مدیریتی تشریح می‌کردم ادامه داد: هفت جلسه افق تحول در وزارتخانه برگزار کردیم که برای تمام مدیران تازگی دارد. نگاه آنها را عوض کردیم و شجاعت تزریق کردیم. مدیر محافظه‌کار به درد سیستم نمی‌خورد، اگر می‌گویم بزنیم زیر میز منظورم زدن قانون نیست، بلکه روش اجرایی قانونی است. مدیران ما باید شجاعت داشته باشند.

ضرغامی تصریح کرد: اولین چالشی که ما در کشور با آن مواجه هستیم و در همین رابطه هم من سال‌هاست که از اصطلاح زیر میز زدن استفاده می‌کنم و چاره‌ای دیگر با این روش‌های محافظه‌کارانه نمی‌ماند، خیلی از کارها جلو نمی‌رود. ما وارث یک نظام اداری ناکارآمد و پوسیده هستیم که مثل بختک روی کشور افتاده و مانع هر اقدام تحولی می‌شود. این خیلی مهم است و یکی از خطرات دولت آقای رئیسی می‌تواند همین باشد. این نظام اداری اجازه کار تحولی نمی‌دهد. من سعی کردم در وزارتخانه این اقدام را رقم بزنم.

وی در پایان افزود: بسیاری از مجوزها به خیابان آزادی و به وزارت میراث فرهنگی برمی‌گشت، موجب فساد اداری و امضای طلایی می‌شد. اگر شخصی برای فعالیتی مجوز نیاز داشت باید به وزارتخانه مراجعه می‌کرد. اولین کاری که کردم نشستی با عنوان نهضت تفویض اختیار برگزار کردیم تا مأموریت‌ها را به بخش‌های صفی در سراسر کشور منتقل کنیم.

انتهای پیام
captcha