برگزاری رقابت‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل آجا
کد خبر: 4081433
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

برگزاری رقابت‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل آجا

مرحله نهایی بیست ودومین دوره مسابقات بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش طی بازه زمانی سه روزه، تا هشتم شهریورماه درحال برگزاری است.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نهایی بیست ودومین دوره مسابقات بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش طی بازه زمانی سه روزه تا هشتم شهریورماه به میزبانی اداره عقیدتی ـ سیاسی پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در حال برگزاری است.  

وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال‌ شرق امام رضا(ع) از روز گذشته، پنجم شهریورماه با آئین افتتاحیه اجمالی آغاز شده است، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق (به صورت تقلیدی) و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل و اذان در بخش فرزندان پسر و مفاهیم در دو سطح یک و دو براساس جزء 22 تفسیر نمونه (به صورت کتبی) درحال برگزاری است.

میدانی با اشاره به اینکه رقابت‌ها در چهار گروه داوری و در چهار سالن مجزا در حال برپایی است، بیان کرد: از ابتکارات این دوره، استفاده از ظرفیت داوران استانی است. طی هماهنگی که با رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از پتانسیل داوران استانی به منظور آشنایی با فضای مسابقات ارتش و ظرفیت قرآنی ارتش استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات 749 نفر از برگزیدگان نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا با هم به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در بخش فرزندان پسر 233 نفر، در بخش فرزندان دختران 230 نفر، در بخش همسران 180 نفر، در بخش بانوان شاغل 106 نفر است که طی این رقابت‌ها از 250 نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف طی آیین اختتامیه سه‌شنبه، هشتم شهریورماه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اضافه کرد: زیارت امام رضا(ع)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با دعوت از اساتید ممتاز قرآنی، بازدید از موزه و نقاط دینی مشهد از جمله برنامه‌های جانبی این چند روز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha