کنفرانس بین‌المللی بررسی فرصت‌های استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4081468
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

کنفرانس بین‌المللی بررسی فرصت‌های استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی بررسی فرصت‌های استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی با حضور 40 محقق از 17 کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، حدود 40 محقق و پژوهشگر از 17 کشور جهان در کنفرانس بین‌المللی بررسی فرصت‌های استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی شرکت کردند تا فرصت‌های دستیابی به استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی، چالش‌ها و موانعی که مانع این امر می‌شود و راه‌های غلبه بر آن‌ها به‌ویژه با توجه به درگیری‌های اقتصادی و نظامی که در جهان وجود دارد را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این کنفرانس همچنین با توجه به پیامدهای اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و همچنین قیمت بالای مواد اولیه، به ویژه گندم برگزار می‌شود.

اشرف دوابه، رئیس کنفرانس و استاد اقتصاد دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: بحران ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به وضوح وابستگی بسیاری از کشورهای اسلامی به واردات گندم را آشکار کرد و شش کشور اسلامی در میان 10 کشور اول واردکننده گندم در جهان قرار دارند.

وی بر نیاز مبرم کشورهای اسلامی به استقلال اقتصادی و گذار آن‌ها از اقتصاد تک‌‌محصولی به اقتصاد مولد که پاسخگوی نیازهای مردم این کشورها در زمینه‌های مختلف باشد تأکید کرد.  

این استاد دانشگاه افزود: ما اختلافات واهی بین کشورهای اسلامی را انکار نمی‌کنیم، بلکه از این واقعیت برای مقابله با این وضعیت استفاده می‌کنیم. مسلمانان باید به سمت جهانی کثرت‌گرا و به دور از تک‌قطبی حرکت کنند.

چهارمین کنفرانس بین‌المللی آکادمی مالی و اقتصاد اسلامی اروپا (IFE) مستقر در استانبول از روز شنبه آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

این کنفرانس با عنوان «استقلال اقتصادی کشورهای اسلامی؛ از واقعیت تا وظیفه» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha