طرح دوباره ممنوعیت حجاب در مدارس دانمارک
کد خبر: 4082094
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

طرح دوباره ممنوعیت حجاب در مدارس دانمارک

پیشنهاد دوباره موضوع ممنوعیت حجاب در مدارس دانمارک از سوی برخی از احزاب، جنجالی قدیمی را دوباره در این کشور مطرح کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از العربی الجدید، احزاب دانمارکی با تشدید موضع‌گیری‌ها درباره انتخابات زودهنگام، بار دیگر به بحث مهاجرت و ادغام مهاجران در جامعه این کشور بازگشته‌اند و درحالی که نرخ بالای تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، مشکلات اصلی هستند، بحث در مورد ممنوعیت حجاب در مدارس بار دیگر برجسته شده است.

حامیان ممنوعیت حجاب در مدارس، ممنوعیت آن در فرانسه را الگویی برای خود می‌‎دانند و به همین دلیل به دنبال بررسی اجرای آن در کشور دانمارک از طریق قانونی و تحمیل آن به مدارس هستند.

برای آن‌ها مهم نیست که این پیشنهاد قدیمی باشد؛ چرا که در سال 2016 این موضوع توسط جناح راست ملی‌گرا مطرح شده بود و در آن زمان توسط اکثر احزاب رد شد؛ اما امروز شور و شوق این گروه‌ها برای پیشنهاد مجدد آن بیش از 6 سال پیش است.

این موضوع درحالی از سوی تندروهای جناح راست مطرح می‌شود که از نگاه لیبرال‌ها و محافظه‌کاران طرح موضوع ممنوعیت پوشش سر در مدارس، دخالت در امور شخصی به حساب می‌آید و نیازی به وضع قانون درباره آن نیست.

انتهای پیام
captcha