خودداری ستارگان مسلمان بایرن مونیخ از عکس‌گرفتن با مشروبات الکلی
کد خبر: 4082270
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

خودداری ستارگان مسلمان بایرن مونیخ از عکس‌گرفتن با مشروبات الکلی

دو بازیکن مسلمان تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان به دلیل اعتقادات مذهبی خود از گرفتن لیوان مشروبات الکلی در عکس تبلیغاتی سالانه خودداری کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، سادیو مانه، ستاره سنگالی بایرن‌مونیخ که این فصل از لیورپول در جمع باواریایی‌ها حاضر شده، در مراسم سالیانه «اکتبرفست» باواریایی‌ها به خاطر اعتقادات دینی خود از در دست گرفتن آبجو خودداری کرد.

بایرنی‌ها هر سال این سنت دیرینه را جشن می‌گیرند و عکسی تیمی هم با لباس سنتی این ایالت و آبجو ثبت می‌شود.

نصیر مزروعی، بازیکن مسلمان مراکشی، که به تازگی به تیم بایرن مونیخ پیوسته هم از در دست گرفتن لیوان مشروب خودداری کرد. مزروعی به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد معتقد است عمل به تعالیم اسلام به او کمک کرد تا به رویای خود برسد.

مزروعی گفت: اسلام، موضوع شماره یک من در زندگی است؛ نماز خواندن کمک زیادی به من می‌کند.

مزروعی به عنوان یک مسلمان معتقد، پنج بار در روز نماز می‌خواند؛ وی در بایرن مونیخ با هم تیمی‌های مسلمان خود از جمله سادیو مانه نماز جماعت می‌خواند.

تصمیم این دو بازیکن به طور گسترده در بسیاری از رسانه‌های اجتماعی با تحسین کاربران مواجه شده است.

بایرن مونیخ در کنار مزروعی و سادیو مانه، بازیکنان مسلمان دیگری از جمله «جمال موسیالا» آلمانی و عمر بازیکن مسلمان کانادایی را نیز دارد. مسئولان این باشگاه در سال ۲۰۱۸، مسجدی را در آلیانز آرنا (ورزشگاه اختصاصی این تیم) افتتاح کردند تا به بازیکنان و هواداران مسلمان خود خدمت کنند.

سال‌ها پیش در عکسی مشابه، علی کریمی، ستاره ایرانی سابق این تیم مونیخی از در دست گرفتن آبجو خودداری کرد.

انتهای پیام
captcha