تلاش همگانی هنری در خدمت اربعین
کد خبر: 4082418
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
هنر در هفته‌

تلاش همگانی هنری در خدمت اربعین

در هفته‌ای که گذشت رویدادهای متعددی حوزه‌های سینما، تئاتر و رسانه‌ ملی بهوقوع پیوست که اکثر آنها تلاش هنرمندان و مسئولان مختلف فرهنگی و هنری در راستای برگزاری برنامه‌های اربعین بود.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت اتفاقاتی متعدد در عرصه هنر روی داد که به اختصار مروری داریم بر آنچه در سینما، تئاتر و رسانه ملی گذشت.

انتصاب معاون امور استان‌های صداوسیما

رئیس رسانه ملی در حکمی حسن عابدینی را به سمت معاون امور استان‌های صداوسیما منصوب کرد. رئیس سازمان صداوسیما در این حکم به عابدینی ماموریت داده است تا با برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مستمر، همه تلاش خود‏ را برای تحقق اهداف و برنامه‏‌های رسانه ملی صرف کند.

ساترا و رشد پلتفرم‌ها

محسن قائمی‌نسب؛ قائم مقام ساترا در دیداری از ایکنا داشت، اعلام کرد: هیچگاه ساترا در پی محدود کردن فعالیت پلتفرم‌ها نبوده و نیست بلکه می‌خواهد طبق قوانین به رشد و اعتلای این عرصه کمک کند. برای رسیدن به این خواسته از مشاوره ارشاد، صاحبان اثر و پلتفرم‌ها هم بهره خواهد برد.

خطر مصادره هنر تعزیه

خبر دیگر در هفته‌ای که گذشت درباره سوگواره آیینی «زخم عتیق» است. حسین مسافر آستانه در شب نخست برگزاری این رویداد با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد تعزیه و پیوند عموم جامعه با فرهنگ عاشورایی گفت: تعزیه از جمله هنرهای خاص ایرانی است که نظیرش در هیچ جای دنیا وجود نداشته هرچند خیلی از کشورها به تقلید از ایران گروه‌های تعزیه تشکیل دادند ولی متأسفانه در کشور ما همچنان به‌عنوان هنر خودجوش باقی‌مانده است.

اعلام برگزیدگان خون‌نامه خاک

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، رویداد نمایشی «خون‌نامه خاک» که مختص اجراهایی بخش تئاتر ملل این دوره از جشنواره در مسیر پیاده‌روی اربعین است منتخبین خود را شناخت.

تدارک ویژه تئاتر برای اربعین

صدور دو پروانه نمایش

در هفته جاری همچنین، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای فیلم‌ «رویای ساحل» به تهیه‌کنندگی رقیه احمدی و کارگردانی آرش سجادی فرید با بازی فرزاد موتمن و «خاطرات بندباز» به تهیه‌کنندگی سمیرا برادری و روح‌اله برادری و کارگردانی حامد رجبی پروانه نمایش صادر کرد.

رادیو اربعین و برنامه‌های بیشتر

جواد تشکری در نشست خبری از افزایش کمیت و کیفیت برنامه‌های این رادیو و گزارش لحظه به لحظه از پیاده‌روی اربعین خبر داد.

آغاز پیش تولید سریال حضرت شاهچراغ(ع)

خبر دیگر به خبر ساخت سریال حضرت شاهچراغ(ع) مربوط می‌شود. پیش‌تولید سریال حضرت شاهچراغ(ع) با موضوع زندگی  احمد بن موسی(ع) برادر بزرگ امام رضا(ع) برای پخش در سال آینده کلید خورد.

بلیت سینماها شناور شد

سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با تصویب شناور شدن بهای بلیت سینماها برگزار شد. بنا بر پیشنهاد شورای صنفی نمایش و تائید شورای راهبردی اکران، مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها با هدف کمک به رونق بیشتر و تقویت اقتصاد سینماها به مدت سه ماه صادر شد.

تدارک ویژه تئاتر برای اربعین

اکران فیلم عاشورایی در مرز

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و آماده شدن مرز‌های مشترک ایران و عراق برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین، انجمن سینمای جوانان ایران در چند حوزه، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این رویداد را برعهده گرفته است و قرار است در سراسر کشور و با تمرکز ویژه روی مرز‌های ایران و عراق نمایشگاه عکس و اکران فیلم کوتاه و بلند را برگزار ‌کند.

اجرای 40 نمایش در کاروان اربعین

نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» برگزار شد و در این جلسه عنوان شد که 40 نمایش ایرانی، عراقی و پاکستانی در طول مسیر پیاده روی اربعین اجرا خواهند شد.

تدارک ویژه تئاتر برای اربعین

عملکرد خوب صداوسیما در مقوله دفاع مقدس

جلسه شورای مدیران سیما با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. در این نشست سردار بهمن کارگر گفت: صدا و سیما در پرداختن به موضوعاتی همچون دفاع مقدس بسیار خوب عمل کرده و همواره در این امر پیشتاز بوده است.

تدارک ویژه تئاتر برای اربعین

انتهای پیام
captcha