برگزاری کنفرانسی در استانبول برای حمایت از قدس
کد خبر: 4082428
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

برگزاری کنفرانسی در استانبول برای حمایت از قدس

کنفرانسی بین المللی با هدف بررسی مسائل مربوط به قدس در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، کنفرانس موسسان «مجمع بین‌المللی دانشگاهیان برای بررسی مسائل مربوط به قدس» از روز چهارشنبه در استانبول آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس دو روزه جمع زیادی از صاحب‌نظران و شخصیت‌های دانشگاهی از 21 کشور و نمایندگانی از قدس حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.

عادل العیساوی، مدیر اجرایی مجمع بین‌المللی دانشگاهیان برای بررسی مسائل قدس در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس گفت: هدف از ايجاد این مجمع، کمک به ایجاد یک حرکت دانشگاهي و پایدار بود که در راستای آرمان قدس باشد و همکاری و هماهنگی بین تمامی مؤلفه‌های علمی، فکری و تشکیلاتی را در جهت ارتقای جایگاه قدس، حمایت از مردم آن و دفاع از آرمان عادلانه آنها در سطح دانشگاه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را گسترش دهد.

شیخ نورالدین الرجبی یکی از سخنرانان این کنفرانس در سخنانی با بررسی برجسته‌ترین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم قدس و مسلمانانی که به قدس می آیند، تأکید کرد که مسجد الاقصی با خطرات و تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی مواجه است.

وی همچنین با بررسی حملات جدید شهرک‌‌نشینان در دوره اخیر، تأکيد کرد که اهالی قدس شهر خود را رها نخواهند کرد و تجاوزات اشغالگران نمی تواند مسجد الاقصی را به معبد ادعایی آنها تبدیل کند.

دکتر وصفی عاشور ابوزید عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در سخنانی گفت: دانشگاهیان در همه جا کسانی هستند که ذهن‌ها و روح‌ها را شکل می‌دهند و نسل ها را پرورش می‌دهند و اگر وضعیت آنها درست باشد، وضعیت ملت نيز درست خواهد شد. وی در سخنرانی خود تأکید کرد که اتحادیه جهانی علمای مسلمان از ایده تشکیل این کنفرانس حمایت و پشتیبانی می کند.

پرفسور احمد اغرقجا، رئیس آکادمی استانبول، نیز از جهان عرب و جهان اسلام خواست تا به یاری قدس و مسجد الاقصی بیایید و برای این امر روابط خود با اشغالگران اسرائیلی را قطع کرده و عای سازی روابط با این رژیم را متوقف کنند.

انتهای پیام
captcha