تسهیل ارائه خدمات کنسولی به زائران حسینی را رسالت خود می‌دانیم
کد خبر: 4082430
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
سرکنسول عراق در بازدید از المصطفی:

تسهیل ارائه خدمات کنسولی به زائران حسینی را رسالت خود می‌دانیم

سرکنسول عراق در مشهد گفت: آیین مذهبی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با استقبال گسترده مواجه است و ما تسهیل در ارائه خدمات کنسولی به زائران حسینی را رسالت خود می‌دانیم.

بازدید عبدالکریم البصری، سرکنسول سفارت عراق در مشهد مقدس از المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالکریم البصری، سرکنسول سفارت عراق در مشهد مقدس، امروز دهم شهریور در دیدار با جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مجموعه، اظهار کرد: زیارت اربعین دارای ابعاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی گسترده‌ای است و حتی در چند سال اخیر، با وجود تاثیر شیوع جهانی بیماری کرونا، این آیین مذهبی همچنان با استقبال گسترده مواجه بوده است. ما نیز تسهیل ارائه خدمات کنسولی به زائران حسینی را رسالت خود می‌دانیم.

البصری ضمن تقدیر از دستاورد‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی، ابراز کرد: جامعةالمصطفی عرصه جدیدی را در زمینه نشر علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع) در جهان رقم زده است و طلاب و دانش آموختگان المصطفی در مباحث ارائه خدمات کنسولی، مورد توجه ویژه ما قرار دارند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به فعالیت‌های علمی و دانشی المصطفی اظهار کرد: رسالت جامعةالمصطفی نشر معارف قرآنی و اهل بیتی در قالب رشته‌های آموزشی به فراگیران است. تاکنون ده‌ها هزار نفر از فراگیران در جامعةالمصطفی، علاوه بر یادگیری زبان فارسی و عربی، با علوم و معارف اسلامی نیز به خوبی آشنایی یافته‌اند و هم اکنون در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و... در کشور‌های خود مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به تحصیل و دانش آموختگی هزاران نفر از طلاب کشور عراق در جامعةالمصطفی، ابراز کرد: گسترش همکاری‌ها و ارتباطات با مراکز علمی کشور عراق مورد توجه جامعةالمصطفی قرار دارد و آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، فرهنگی و... فعالیت خود را در کشور برادر و همسایه عراق توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، یکی از ظرفیت‌های دانش آموختگان جامعةالمصطفی را فعالیت در زمینه توریسم زیارتی دانست و افزود: شماری از دانش آموختگان المصطفی در زمینه راه اندازی کاروان‌های زیارتی و سیاحتی به فعالیت اشتغال دارند و طلاب عراقی نیز با مساعدت مسئولان مربوطه می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، در این عرصه خدمت کنند.

جانشین رئیس المصطفی با اشاره به فرارسیدن ایام زیارت اربعین حسینی، تصریح کرد: مسئله اربعین از دو جهت برای ما حائز اهمیت است. نخست زیارت عتبات عالیات در این ایام و دوم فراگیری یک دوره مهارتی در حوزه فرهنگی، توسط طلاب غیرایرانی که می‌تواند اندوخته ارزشمندی برای آنان به شمار آید. طلاب المصطفی، به ویژه طلاب کشور‌های غیرمسلمان، با شرکت در این مراسم می‌توانند با بسیاری از معارف و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با مکتب اهل‌بیت(ع) به خوبی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور تاکید کرد: سالانه چندین هزار نفر از طلاب غیرایرانی به همراه خانواده‌های خود در این مراسم با شکوه شرکت دارند و با توجه به آثار جهانی این مشارکت و تاثیرات بین‌المللی آن، امیدواریم تسهیلاتی توسط مسئولان کشور عراق برای این طلاب لحاظ شود.

گفتنی است در این جلسه توافقاتی برای سهولت در ارائه خدمات کنسولی به طلاب غیرایرانی جهت شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی انجام شد و برخی مسائل مرتبط با دانشجویان و طلاب عراقی حاضر در ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha