بین مسلمانان و مسیحیان صربستان دشمنی وجود ندارد
کد خبر: 4082483
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
مفتی اعظم صربستان:

بین مسلمانان و مسیحیان صربستان دشمنی وجود ندارد

مفتی اعظم اداره معنوی مسلمانان صربستان تأکید کرد که هیچ گونه سوء تفاهم، دشمنی و عداوتی بین فرقه‌های مختلف در این کشور وجود ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از ریانووستی، مصطفی یوسف اسپاهیچ، مفتی اعظم اداره معنوی مسلمانان صربستان، در جریان کنفرانسی بین‌المللی گفت: در صربستان هیچ تقابلی بین مؤمنان وجود ندارد و هیچ دشمنی بین مسلمین و ارتدوکس‌ها وجود ندارد. ما کشوری چند فرقه‌ای هستیم که در آن افرادی از تابعیت‌های مختلف زندگی می کنند. ما به احساسات دینی شهروندان خود احترام گذاشته و به آن اهمیت می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برخلاف ادعاهای مطرح شده تقابلی بین ادیان مختلف در صربستان وجود ندارد، افزود: اصلاً اینطور نیست، من نماینده و رئیس جامعه مسلمانان صربستان به همراه یک شخصیت مذهبی ارتدکس عضو مجلس عمومی هستیم و هر هفته در تلویزیون به ما فرصت داده می‌شود تا برنامه‌هایی درباره موضوعات اسلامی داشته باشیم. پروژه‌های دیگری از جمله انجمن‌های گفتگوی بین ادیان وجود دارد و برای همه شهروندان صربستان مهم است که صلح و رفاه سرزمین مادری خود را حفظ کنند.

همایش علمی «گفت و گوی بین ادیان به عنوان مبنایی برای صلح در بالکان» در روزهای 29 تا 30 اوت در شهر ولادیکاوکاز در جنوب روسیه و زیر نظر شورای معنوی منطقه‌ای مسلمانان برگزار شد.

در این کنفرانس نمایندگانی از ادارات معنوی مسلمانان روسیه، کلیسای ارتدکس روسیه، سازمان‌های یهودی و بودایی روسیه و همچنین شخصیت‌های مذهبی از صربستان، عربستان سعودی، امارات و سایر کشورها حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha