تسهیل فعالیت تعاونی‌ها با هم‌افزایی نظریات متخصصان و تجربیات تعاون‌گران
کد خبر: 4082650
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
مسکنی در نمایشگاه رسم تعاون تأکید کرد:

تسهیل فعالیت تعاونی‌ها با هم‌افزایی نظریات متخصصان و تجربیات تعاون‌گران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هم‌افزایی نظریات متخصصان و تجربیات تعاون‌گران، می‌توان راهکار‌ها و ساز و کار‌هایی برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها در نظر گرفت تا بستر فعالیت علاقه‌مندان و فعالان به نحو بهتری در بخش تعاون فراهم شود.

مهدی مسکنی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاه رسم تعاون و آیین تکریم «مرتضی فرهادی» نظریه‌پرداز حوزه تعاون و استاد علوم اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبایی اظهار کرد: با هم‌افزایی نظریات متخصصان و تجربیات تعاون‌گران، می‌توان راهکار‌ها و ساز و کار‌هایی برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها در نظر گرفت تا بستر فعالیت علاقه‌مندان و فعالان به نحو بهتری در بخش تعاون فراهم شود.

وی گفت: فعالیت کشاورزی در ایران طی حدود 10 هزار سال، بر مبنای تشکل‌ها و تعاونی‌ها به پیش رفته است و مستندات این تشکل‌ها و تعاونی‌ها در کتاب‌هایی ارزشمند چاپ شده که قابل طرح در مجامع جهانی و کشور‌های دیگر است.

استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز حوزه تعاون افزود: آثار تألیفی درباره پیشینه تعاونی‌ها در ایران، از جمله کتب ارزشمند و قابل ارائه به مجامع علمی دنیا محسوب می‌شوند.

در ادامه این مراسم با حضور «میثم موسایی» استاد دانشگاه تهران، رشته کارشناسی «اقتصاد تعاون» در دانشگاه تهران رونمایی شد.

در ادامه این مراسم «روح‌الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران، «محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک و «غلامرضا منتظری» نماینده مردم آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی مطالبی در خصوص اهمیت تعاون در کشور، تجربیات ارزشمند تعاون و لزوم توجه به کارکرد‌های تعاون در پیشرفت اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای آحاد جامعه مطالبی را مطرح کردند.

همچنین «محمد شیخ‌حسینی» سرپرست بانک توسعه تعاون، «علی‌اکبر ابراهیمی‌نژاد» رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران، مدیران کل حوزه تعاون، «البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha