شهید بروجردی به فیلم فجر امسال پا می‌گذارد
کد خبر: 4082751
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

شهید بروجردی به فیلم فجر امسال پا می‌گذارد

فیلم شهید محمد بروجردی ملقب به مسیح کردستان برای حضور در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

به گزارش ایکنا فیلم سینمایی برشی از زندگی شهید محمد بروجردی با عنوان «غریب» مراحل اولیه فیلمبرداری خود را برای رسیدن به جشنواره فیلم فجر امسال طی می‌کند.

فیلمنامه این فیلم بر اساس منابع مستند و پژوهشی مختلف همچون کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده و دیگر اسناد تازه‌یافته نوشته شده است و محمودزاده نیز به عنوان مشاور محتوایی با این پروژه همکاری می‌کند.

بابک حمیدیان که پیش از این بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی چون «مزرعه پدری»، «چ»، «۵۰ قدم آخر» و «سرو زیر آب» بازی کرده نقش شهید بروجردی را ایفا می‌کند.

فیلم سینمایی شهید بروجردی که یک ماه پیش با عنوان «غریب» پروانه ساخت دریافت کرد، پرتره این شهید نیست بلکه به مقطعی از دوران فرماندهی او در منطقه غرب، پیش از آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌پردازد. فیلم، شمایلی از احوالات باطنی، سبک زندگی و شیوه فرماندهی شهید بروجردی با نگاهی به دوره‌ای کوتاه از زندگی و تلاش او برای ایجاد اتحاد در غرب کشور است.

این فیلم دومین تجربه محمدحسین لطیفی در سینمای مقاومت و دفاع مقدس پس از «روز سوم» است که در سال ۸۵ برای این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر را به دست آورد.

انتهای پیام
captcha