«ماهچراغ» از پانزدهم روی آنتن می‌رود
کد خبر: 4082801
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
به مناسبت اربعین حسینی

«ماهچراغ» از پانزدهم روی آنتن می‌رود

«ماهچراغ» سریالی با موضوع اربعین حسینی است که از پانزدهم شهریور روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

آرش داوودی، کارگردان و تهیه‌کننده سریال «ماهچراغ» در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: این سریال از پانزدهم شهریور روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود و در حال حاضر برای پخش در شب‌های اربعین آماده می‌شود. سریال پیرامون چالش‌هایی است که برای انسان‌ها پیش می‌آید اما تنها ایمان و توکل است که راه رهایی از این مشکلات را پیش روی آنها قرار می‌دهد.

کارگردان سریال «ماهچراغ» ادامه داد: این سریال همچنین ابراز ارادت به امام حسین(ع) است اما سعی شده قصه این ارادت، زبانی جدید برای تماشاگر داشته باشد. سریال داستان یک موکب را در راهپیمایی اربعین روایت می‌کند که در هر قسمت داستانی مستقل را تعریف می‌کند. این سریال با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: فیلمبرداری این کار چند روز پیش به پایان رسید. فیلمبرداری این مجموعه در 20 روز انجام شد. این سریال کاری تک‌لوکیشن است که در سوله‌ای واقع در تهران تصویربرداری آن انجام شده است. راهپیمایی اربعین ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به آثار نمایشی دارا است به شرطی‌که به آن نگاه کلیشه‌های نشود.

داوودی گفت: این کار در 10 قسمت جلوی دوربین رفته و احمد نجفی، آزیتا ترکاشوند، انوش معظمی، پریسا گلدوست، صفا آقاجانی، رابعه اسکویی، حسن اسدی، اتابک نادری، مجید شهریاری، شهناز شهبازی، فریبا طالبی، مهدی خزبانی، گلشید بحرایی، امید ماهر، عباس صفا و... دیگر بازیگران این کار هستند. نویسندگی این کار را به صورت مشترک با محمدرضا نعمتی انجام داده‌ام.

عوامل این مجموعه عبارت‌اند از: کارگردان و تهیه‌کننده: آرش داودی، نویسندگان: آرش داودی و محمدرضا نعمتی، دستیار کارگردان: مجتبی احمدی، برنامه ریز: پریناز نوری، دستیار برنامه‌ریز: فریبا رشیدی، مدیر تولید: سید محمد موسوی‌، مجری طرح: حمید موسوی، تصویربرداران‌: بهزاد طیبی و حمید موسوی، نورپرداز: بابک نعمتی‌، صدابرداران: مجتبی جان ملکی وحسین توکلی، دستیاران صدا‌: علیرضا بابایی و عرشیا مطلبی، منشی صحنه: مریم محمدی، طراح صحنه: غلامرضا عربی‌، دستیاران صحنه: امید سرلک و حمیدرضا رحیمی نیا‌، ساخت دکور: دکوراسیون ناوک، طراح گریم: سوفیا نساجی، مجری گریم: کامران حیدری، طراح لباس: نگین صدرزاده، دستیار لباس: ریحانه حیدرآبادی، جامه دار: ندا غرقی، سردبیر گفت‌وگوها: محیا پارسا، سرپرست فنی: محمد موسوی، عوامل فنی: محمدحسین نداف و عرفان یوسفی، مهندس فنی‌: احمد عباسی ، واحد سیار‌: 4K، تدوین‌گر: سهیل غفاری و محمدعلیدادی، عکاس: پریسا کرد، مدیر تدارکات: امیرحسین بصیرت، تدارکات‌: فیاض صادقی‌، پرویز روشن و حمید صادقی و روابط عمومی: افشین حیدری.

انتهای پیام
captcha