الازهر: هدف قراردادن نمازگزاران اقدامی مغایر با ارزش‌های دینی و انسانی است
کد خبر: 4083305
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

الازهر: هدف قراردادن نمازگزاران اقدامی مغایر با ارزش‌های دینی و انسانی است

مرکز اسلامی الازهر در پیامی حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجدی واقع در شهر «هرات» افغانستان را محکوم کرد و آن را مغایر با ارزش‌های دینی و انسانی دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الاهرام،  مرکز اسلامی الازهر در این پیام ضمن محکومیت این انفجار، تصریح کرد: حمله به نمازگزاران در خانه خدا، تروریسمی خون‌بار بوده و به دور از ارزش‌های دینی و انسانی است.

در این پیام بر  لزوم تلاش‌های هماهنگ کشورهای اسلامی و جامعه جهانی برای مقابله با این تروریسم بدخیم و ریشه‌کن کردن آن تأکید شده است.

الازهر در ادامه پیام خود ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه با مردم افغانستان و خانواده‌های قربانیان، از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه دلخراش مغفرت و رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت و ابراز امیدواری کرد که امنیت و آرامش به افغانستان بازگشته و افغان‌ها از هرگونه آسیب و شری در امان باشند.

لازم به ذکر است، روز جمعه 11 شهریورماه، وقوع انفجار مرگباری در مسجد «گازرگاه» شهر هرات افغانستان ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت که در این حادثه، «مجیب الرحمان انصاری» یک روحانی نزدیک به طالبان به همراه جمعی از محافظان و همراهانش کشته شدند.  

 این انفجار هم‌زمان با برگزاری یک نشست اقتصادی با حضور ملا برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان، در هرات به وقوع پیوست.

انتهای پیام
captcha